۰
plusresetminus
اشرف پهلوی از ابتدا راضی به ازدواج با علی قوام نبود ولی به اجبار تن به ازدواج با وی می دهد ولی پس از تبعید پدرش تصمیم به جدایی از قوام میگیرد ولی قوام به دلیل از دست ندادن موقعیتی که دامادی دربار برایش داشت تن به این کار نمیداد. ولی اشرف در این مدت با مردان گوناگون رفت و آمد داشت و عاشق مهرپور تیمورتاش شد و تصمیم به ازدواج با وی گرفت ولی مهرپور تیمورتاش براثر تصادف درگذشت و این ازدواج سر نگرفت بعد ها اشرف عاشق برادر مهرپور ، هوشنگ تیمورتاش شد...
عشقی که اشرف پهلوی را وادار به فرار از قصر کرد...
جوان و تاریخ- کافه هنر

عشقی که اشرف پهلوی را وادار به فرار از قصر کرد...


 

اشرف پهلوی از ابتدا راضی به ازدواج با علی قوام نبود ولی به اجبار تن به ازدواج با وی می دهد ولی پس از تبعید پدرش تصمیم به جدایی از قوام میگیرد ولی قوام به دلیل از دست ندادن موقعیتی که  دامادی دربار برایش داشت تن به این کار نمیداد. ولی اشرف در این مدت با مردان گوناگون رفت و آمد داشت و عاشق مهرپور تیمورتاش شد و تصمیم به ازدواج با وی گرفت ولی مهرپور تیمورتاش براثر تصادف درگذشت و این ازدواج سر نگرفت بعد ها اشرف عاشق برادر مهرپور ، هوشنگ تیمورتاش شد:

 

« غم مشترک من و ھوشنگ به علت مرگ مهرپور، بود. ما دو تن را به طور عجیبی به هم نزدیک کرد . آرام با هم حرف می زدیم . از گذشته ھا یاد می کردیم و حرفھایی را که معمولا مردم برای تسلی و تسکین خود و دیگران می گویند، به یکدیگر می گفتیم . مدت زیادی نگذشت که احساس کردم حالت ھوشنگ عوض شده است. یک روز قبل از اینکه لب به سخن بگشاید، دانستم که می خواهد بگوید که دوستم دارد..»1

 

اشرف ماجرای دلبستگی خود به ھوشنگ تیمورتاش را با برادرش محمد رضا درمیان می گذارد. اما او با این وصلت مخالفت می کند و زمانیکه اشرف این مخالفت را به اطلاع ھوشنگ می رساند، وی می گوید :

 

«پس به نظر من فقط یک راه از پیش داریم .برای من اھمیت نداردکه برادرت چه می گوید و یا نظر خانواده ات چیست. من می خواهم با تو  ازدواج کنم و ما می توانیم با هم فرار کنیم...»

 

اشرف این پیشنهاد را می پذیرد و به خانه خواهرش ھمدم السلطنه می رود و قرار می گذارند تا ھوشنگ به آنجا برود و با یکدیگر فرار کنند . اما ھوشنگ از ترس محمد رضا سر قرار حاضر نمی شود.

 

اشرف دوسال بعد وپس از ازدواج ھوشنگ تیمورتاش با یک زن دیگردرمی یابد که برادرش محمدرضا پهلوی ارنست پرون را به دیدن ھوشنگ فرستاده و از او خواسته بود تا اشرف را برای همیشه ترک کند ولی واقعیت این بود که ایران تیمورتاش، برادرش ھوشنگ را از ازدواج بادختر قاتل پدرشان، منصرف ساخته بود.

 

اشرف در شرایطی دل به مهرپور تیمورتاش می بندد و تصمیم به فرار با ھوشنگ تیمورتاش میگیرد که هنوز از علی قوام جدا نشده بود .

 

1-     نیمه پنهان. اشرف پهلوی در حسرت آرزوهای بربادرفته. ص 6

 

 




https://www.cafetarikh.com/news/21853/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما