۲
plusresetminus
اشرف پهلوی به فساد اخلاقی، قاچاق مواد مخدر ، فساد مالی ، قمار بازی و کلاهبرداری های هنگفت شهره بود
فسق و فجور اشرف پهلوی از زبان اسدالله علم
اشرف پهلوی به فساد اخلاقی، قاچاق مواد مخدر ، فساد مالی ، قمار بازی و کلاهبرداری های هنگفت شهره بود.

در خاطرات اسدالله علم، وزیر دربار شاه آمده که ارتشبد فتح الله مین باشیان، در جلسه ای با وزیر دارایی پیشنهاد داده بوده که کمک مالی که به افسران ارتش می شده تا برای مداواهای خاص به خارج بروند، افزایش یابد و در بحث بر سر این قضیه گفته بود: «این کار اگر با هزینه های فسق و فجور والاحضرت اشرف (خواهرشاه) مقایسه شود مثل قطره ای در اقیانوس است.»

در سال ۱۹۶۰ اشرف پهلوی به اتهام قاچاق هروئین به ارزش ۲ میلیون دلار در فرودگاه ژنو بازداشت شد. وی تا هنگام انقلاب که از ایران گریخت در داخل نیز به عنوان فروشنده مواد مخدر شهره بود.

اردشیر زاهدی گفته بود که هویدا ۳۵۰ هزار دلار برای مخارج شخصی اشرف به او پرداخته است. زاهدی می گفت اشرف می خواست یکی از معشوقان خود را به جلسات سازمان ملل ببرد. به گفته زاهدی، این معشوق گفته بود برای چنین سفری سیصد هزار دلار لازم دارد. که هیئت دولت، با پرداخت آن موافقت کرد.

شوکراس به نقل از پرویز راجی، آورده است که در هنگام انقلاب، شاه از خواهرش اشرف خواسته بود که کشورش را ترک کند، چرا که او به نماد فساد و زیاده خواهی های خاندان پهلوی مبدل شده بود. دیوارها و کف اتاق های کاخ او که اخیراً نوسازی و تزئین شده بودند، کاملاً برهنه گشت. قالی ها و تابلوها بسته بندی شده و به یکی از خانه های اشرف (شاید در ژوان له پن، شاید به خانه پسرش، شهرام در لندن، شاید به جزیره متعلق به او در سیشلز) منتقل شده باشد.

به رغم این فساد آشکار، اشرف پهلوی، در دوران محمدرضا عهدار سمت هایی مانند: ریاست سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی، نایب رئیسی کمیته ملی پیکار با بیسوادی، ریاست سازمان زنان ایران، ریاست کمیته ایرانی حقوق بشر و نماینده ایران در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد بود.

https://www.cafetarikh.com/news/22067/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما