۰
plusresetminus
سابقه ارتباط و همگامی آن دو شهید، به دوران تحصیل در نجف بازمی‌گشت. آنان در بازگشت به ایران در فراز و نشیب‌هایی چون تاسیس جمعیت فدائیان اسلام، برگزاری اجتماعات آرمانگرایانه و آزادیخواهانه این جمعیت، اعدام انقلابی عبدالحسین هژیر و حاجیعلی رزم آرا و حمله نافرجام به حسین علاء نخست وزیر وقت، همکاری نزدیک داشتند.
شهیدی که شبانه به دفن رسید
 شهید والا قدر، حجت الاسلام سیدعبدالحسین واحدی، مشهور به مرد دوم فدائیان اسلام و همگام دیرین شهید سیدمجتبی نواب صفوی بود. سابقه ارتباط و همگامی آن دو شهید، به دوران تحصیل در نجف بازمی‌گشت. آنان در بازگشت به ایران در فراز و نشیب‌هایی چون تاسیس جمعیت فدائیان اسلام، برگزاری اجتماعات آرمانگرایانه و آزادیخواهانه این جمعیت، اعدام انقلابی عبدالحسین هژیر و حاجیعلی رزم آرا و حمله نافرجام به حسین علاء نخست وزیر وقت، همکاری نزدیک داشتند.
شهید واحدی در پی سوء قصد نافرجام به علاء توسط فرمانداری نظامی دستگیر شد و متعاقب اعتراض به توهین تیمور بختیار در پی توهین او به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) در دفتر فرمانداری، با چند گلوله وی، به شهادت رسید. پیکر مطهر او را شبانه و غریبانه در گورستان مسگرآباد تهران به خاک سپردند. یادش گرامی باد.



شهید سید عبدالحسین واحدی مشهور به مرد دوم فدائیان اسلام



1331، شهید سید عبدالحسین واحدی در کنار شهیدان نواب صفوی و خلیل طهماسبی



1331، شهید سید عبدالحسین واحدی در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر نشریه «نبرد ملت»



1331، شهید سید عبدالحسین واحدی در کنار شهید خلیل طهماسبی و امیر عبدالله کرباسچیان

منبع:مشرق

https://www.cafetarikh.com/news/28805/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما