۱
plusresetminus
شوستر مخالفین زیادی داشت؛ اگرچه او خود نیز جوری عمل می‌کرد که منافع انگلیس و آمریکا در ایران تامین شود، اما بودند کسانی که واقعا بدهی های زیادی به نظام مالیاتی کشور داشتند. یکی از این افراد سپهدار رشتی بود که دلیل مخالفت او با شوستر نیز در این خلاصه می شد:
دعوای مورگان شوستری با سپهدار تنکابنی بر سر اخذ مالیات
کافه تاریخ- اخبار تاریخی

 

شوستر مخالفین زیادی داشت؛ اگرچه او خود نیز جوری عمل می‌کرد که منافع انگلیس و آمریکا در ایران تامین شود، اما بودند کسانی که واقعا بدهی های زیادی به نظام مالیاتی کشور داشتند. یکی از این افراد سپهدار رشتی بود که دلیل مخالفت او با  شوستر نیز در این خلاصه می شد:

مورگان شوستر

«کاهش هزینه های دولتی و دریافت مالیات از افراد متمول از اقدامات اولیه شوستر بود و چون نامبرده با درخواست سپهدار جهت افزایش بودجه ی وزارت جنگ مخالفت کرد، در یکی از جلسات مجلس بین تعدادی از نمایندگان و سپهدار گفتگوی تندی صورت گرفت. پس از آن سپهدار به صورت قهر از مجلس خارج شد و هنگامی که کالسکه چی از او پرسید به کجا برود، گفت: برو به فرنگ و سپس به سمت رشت حرکت نمود و باقرخان و ستارخان هم در رشت به او ملحق شدند. گرچه سپهدار علت عزیمت خود از تهران را دخالت و فضولی و هتاکی روزنامه ها و انتقاد دموکراتهای مجلس از دولت و بی عرضگی نایب السلطنه و نفاق وزرا و تجربی عموم دوایر ذکر می کرد اما واقعیت این بود که وی از اختیارات شوستر و اقدامات وی بویژه در جهت دریافت مالیات پرداخت نشده خودش دلخور بود»

 

https://www.cafetarikh.com/news/35931/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما