۰
plusresetminus
امام خمینی چهره ای شاخص در میان رهبران جهان است؛ به گونه ای که حتی غربی ها نیز نمی توانند قدرت و توان او را دست کم بگیرند و یا به فراموشی بسپارند. او از آنچنان توان و کاریزمایی برخوردار بود که متفاوت از قهرمانان عمده دنیا بود؛ به گونه ای که می توان از او تحت عنوان قهرمان نشسته یاد کرد . . .
امام خمینی؛ قهرمان نشسته!
کافه تاریخ- اخبار تاریخی

 

امام خمینی چهره ای شاخص در میان رهبران جهان است؛ به گونه ای که حتی غربی ها نیز نمی توانند قدرت و توان او را دست کم بگیرند و یا به فراموشی بسپارند. او از آنچنان توان و کاریزمایی برخوردار بود که متفاوت از قهرمانانا عمده دنیا بود؛ به گونه ای که می توان از او تحت عنوان قهرمان نشسته یاد می کرد:

«غربیان، رهبر فقید انقلاب را که، با همان کلام آرام و گردش دست، هشت سال جنگ سخت ایران و عراق را از کنج جماران با صلابت اداره کرد و آن همه رخنه در بنای حاکمیت شاهان و شاهکان افکند، «قهرمان نشسته» می خواندند و در توضیح آن می گفتند: وی ظاهرا نشسته است و از جای خویش تکان می خورد، اما با تکان یک دستش شوری عمیق در سراسر جبهه های نبرد ایران با عراق می دمد و زمینه ساز فتحی چون فتح خرمشهر یا شکستن حصر آبادان می شود و با تکان دیگر دست، امواج آشوب را در گوشه گوشه کشور فرو می نشاند! چرا که در تصور غربیان، قهرمانان تاریخ، اگر نه پرماهیچه، دست کم، جوان و پرتحرک و پر های و هوی اند و این پیر نشسته در جماران، با سخنان شمرده و آرام، در آئینه تصوری که آنان از قمرمانان نیز دوِ خویش دارند، نمی گنجیدند.»

 

منبع: علی ابوالحسنی، تراز سیاست، تهران، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، 1383، ص 173

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/36683/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما