۳
۲
plusresetminus
گیوتین نام یک وسیله ایست که سر را از بدن جدا میکند! این وسیله شامل دو ستون عمودی میباشد که در وسط این دو ستون یک تیغه ی تیز قرار دارد. این تیغه بسیار سنگین است و دلیل وزن زیاد آن این است که به سرعت زیادی روی بدن قربانی بی افتد.
وحشتناک ترین اختراع یک پزشک
گیوتین نام یک وسیله ایست که سر را از بدن جدا میکند! این وسیله شامل دو ستون عمودی میباشد که در وسط این دو ستون یک تیغه تیز قرار دارد. این تیغه بسیار سنگین است و دلیل وزن زیاد آن این است که به سرعت زیادی روی بدن قربانی بی افتد.
مبتکر این وسیله یک پزشک فرانسوی با همین نام (یعنی گیوتین) بود. این پزشک متولد سال 1738 بود.
گیوتین در سال 1792 در فرانسه توسط همین پزشک ابداع شد و به جهانیان معرفی گردید.
جالب است بدانید که قبل از ابداع گیوتین، نوع خاصی از وسایل اعدام وجود داشت که در کشورهای اروپایی چون اسکاتلند و بریتانیا و خیلی از کشورهای اروپایی دیگر مورد استفاده قرار میگرفت.
وحشتناک ترین اختراع یک پزشک
این وسیله طوری ساخته شده بود که فرد قربانی کمترین درد را در حین اعدام بکشد. گیوتین در ابتدا روی چندین جسد بی جان انسان تست شد و پس از گذر از مراحل مختلف و تایید عملکرد تصمیم گرفتند که روی انسان زنده نیز این آزمایش را انجام دهند! در 25 آپریل 1792 قرعه به نام یک راهزن افتاد و او اولین قربانی گیوتین در جهان شد.
در اوایل نام این وسیله Louison بود که بعدها به نام سازنده اش تغییر نام داد.
تا قرن بیستم، استفاده از گیوتین همچنان ادامه داشت تا اینکه از آن به بعد استفاده از گیوتین رو به کاهش رفت. مثلاً در میان سال های 1960 تا 1970 فقط هشت اعدام با گیوتین انجام شد. این روند کاهشی همچنان ادامه داشت تا اینکه در سال 1981 مجازات اعدام در فرانسه لغو شد و گیوتین به موزه تاریخ پیوست.
 
https://www.cafetarikh.com/news/35262/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی دردناکه واقعا
feedback
Iran, Islamic Republic of
چه ترسناک