۰
plusresetminus
برخی از ارتباطات آشکار این کمیته با فرقه ضاله بهائیت سخن به میان آورده اند. در ادامه گوشه ای از اعترافات «منشی زاده» یکی از سران اصلی کمیته را درباره اوضاع وخیم کشور در دوران پس از انقلاب مشروطه می خوانیم . . .
اوضاع «قمر در عقرب» پس از مشروطه به روایت موسس کمیته مجازات
کافه تاریخ- کشکول

 

درباره کمیته مجازات حرفها و حدیثهای فراوانی وجود دارد. برخی آن را تشکلی مفید و برخی دیگر آن را تشکیلاتی مضر دانسته اند. بااینحال اعضای اصلی این تشکل حتی پس از دستگیری از اهداف بسیار این کمیته دفاع کرده اند. با همه این اوصاف برخی از ارتباطات آشکار این کمیته با فرقه ضاله بهائیت سخن به میان آورده اند. در ادامه گوشه ای از اعترافات «منشی زاده» یکی از سران اصلی کمیته را درباره اوضاع وخیم کشور در دوران پس از انقلاب مشروطه می خوانیم:
«بدبختانه در مملکت ما قانون وجود ندارد و یا در صورت وجود اجرا نمی شود. جزای خائن و خادم همیشه معکوس است چنانچه این قضیه برای خود اینجانب رخ داده یعنی در سال 1323 هجری قمری که در  قراقخانه با درجه سرهنگی خدمت می کردم و ماهیانه دویست تومان دریافت می کردم برای که بتوانم به وطنم خدمت کنم از کار در قزاقخانه کناره گیری نموده به خدمت دولت وارد شدم و پس از مدتی رئیس نظمیه شیراز شدم و ون ظفرالدوله  حاکم شیراز رفتاری غیرعادلانه داشت پس از چندی عازم تهران شدم ولی بین راه مرا غارت کردند و هستی و نیستی ام به باد فنا رفت»

 

منبع: جواد تبریزی، اسرار تاریخی کمیته مجازات، تهران، 1362، ص 14-13

 

 
 
https://www.cafetarikh.com/news/36317/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما