۳
۳
plusresetminus
هزینه های گزاف در حالی برای این جشن ها در نظر گرفته شد که در آن زمان بیش از نیمی از جمعیت كشور در روستاها و حومه شهرهای بزرگ از فقر رنج می بردند و همین امر موجب شد تا شخص شاه، از سوی بسیاری از افراد در داخل و خارج از کشور مورد انتقاد قرار گیرد.
ماكت چادر جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی در محوطه تخت جمشيد

جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران که با نام رسمی ۲۵۰۰مین سال بنیانگذاری شاهنشاهی ایران به‌دست کوروش بزرگ شناخته می شود نام مجموعه ای از جشن ها بود که به مناسبت دوهزار و پانصد سال تاریخ مدون شاهنشاهی ایران و در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی برگزار شد. این جشن ها در سال 1350 از روز سه شنبه ۲۰ مهر آغاز گردید و تا شنبه ۲۴ مهر در تخت جمشید ادامه یافت. این جشن یکی از بزرگترین و پرهزینه ترین جشن های تاریخ ایران و حتی جهان است که سران حکومتی و پادشاهان ۶۹ کشور جهان در آن شرکت کردند و حدود 300 میلیون دلار خرج برداشت.
 
این هزینه ی گزاف در حالی برای این جشن ها در نظر گرفته شد که در آن زمان بیش از نیمی از جمعیت كشور در روستاها و حومه شهرهای بزرگ از فقر رنج می بردند و همین امر موجب شد تا شخص شاه، از سوی بسیاری از افراد در داخل و خارج از کشور مورد انتقاد قرار گیرد.
غلامرضا پهلوي و همسرش به همراه يكي از كارشناسان خارجي در بازديد از ماكت چادر جشنهاي 2500 ساله شاهنشاهي در محوطه تخت جمشيد
 
https://www.cafetarikh.com/news/48732/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سارا
خوش گذران خودخواه
feedback
Romania
تابان
..................
feedback
Iran, Islamic Republic of
بی نام
۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰