۰
plusresetminus
به تازگی شواهدی آشکار شده که احتمال بسیار زیادی می‌رود پابلو نرودا شاعر شیلیایی دارنده جایزه نوبل توسط عوامل آگوستو پینوشه به قتل رسیده است.
پینوشه عامل احتمالی قتل «پابلو نرودا»
به تازگی شواهدی آشکار شده که احتمال بسیار زیادی برای قتل پابلو نرودا شاعر شیلیایی دارنده جایزه نوبل توسط عوامل آگوستو پینوشه رقم می‌زند و نشان می‌دهد که وی به دلیل بیماری سرطان از دنیا نرفته بلکه توسط عوامل پینوشه بلافاصله پس از کودتای سال 1973 میلادی که منجر به قدرت رسیدن پینوشه شد، به قتل رسیده است.

آسوشیتدپرس در این باره خبرداد دولت وقت شیلی پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد: «به احتمال بسیار شدید پابلو نرودا به قتل رسیده هرچند کارشناسان هنوز نظر قطعی را اعلام نکرده‌اند».

پابلو نرودا در زمان مرگش در سال 1973 از سرطان پروستات رنج می‌برد. وی در آن دوران دوست نزدیک رییس جمهور شیلی سالوادور آلنده‌ی مارکسیست بود و زمانیکه پینوشه با کودتا ساختمان ریاست جمهوری را در منطقه لاموندای سانتیاگو محاصره کرد خودکشی کرد. آلنده به خاطر عقاید کمونیستی‌اش بسیار مشهور بود. کودتای وحشیانه‌ی آگوستو پینوشه به 17 سال حکومت دیکتاتوری پرآشوب و پر از خفقان و جنایت وی منجر شد.

نرودا که جایزه نوبل ادبیات را برده بود، بلافاصله پس از کودتای پینوشه قصد داشت به عنوان صدای قدرتمند مقاومت از کشور خارج شود اما یک روز قبل از عزیمتش به یکباره با فوریت اورژانسی با آمبولانس به بیمارستانی در سانتیاگو برده شد و در 23 سپتامبر در 69 سالگی ظاهرا به دلیل سرطان درگذشت. پس از اعلام مرگ وی به دلیل سرطان در همان زمان ظن مسمومیت وی توسط عوامل دیکتاتوری پینوشه وجود داشت تا اینکه در سال 2013 برای بررسی دقیق نبش قبر صورت گرفت و جسد نرودا مورد آزمایش سم قرار گرفت حال پس از 42 سال، پنج‌شنبه گذشته مقامات شیلیایی خبر از احتمال شدید قتل نرودا دادند.

https://www.cafetarikh.com/news/21607/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما