۰
plusresetminus
در یکی از روزهای تیر ماه 1338 که اشرف پهلوی به اتفاق دوستانش به قصر مرمر رامسر رفته بود و به او اطلاع دادند که سمیرا طارق رقاصه معروف و زیبای لبنانی به اتفاق چند نوازنده چیره دست شبها در هتل رامسر برنامه جالبی تحت عنوان رقص و استریپ تیز(لخت شدن روی سن کاباره و در حضور تماشاچیان) را اجرا می کند.
داستان پیوستن «سمیرا طارق» به صف معشوقه های شاه
جوان و تاریخ- تاریخ شفاهی

در یکی از روزهای تیر ماه 1338 که اشرف پهلوی به اتفاق دوستانش به قصر مرمر رامسر رفته بود و به او اطلاع دادند که سمیرا طارق رقاصه معروف و زیبای لبنانی به اتفاق چند نوازنده چیره دست شبها در هتل رامسر برنامه جالبی تحت عنوان رقص و استریپ تیز(لخت شدن روی سن کاباره و در حضور تماشاچیان) را اجرا می کند. اشرف با اطلاع از این موضوع دستور داد تا شب 28 مرداد که مصادف با سقوط دولت دکتر مصدق بود هتل را قرق کنند و به هیچکس اجازه ورود ندهند.

متعاقباً  محمدرضا شاه و سایر اعضای خانواده پهلوی را که در نوشهر اقامت داشتند برای محظوظ شدن از یک شب تاریخی و تماشای برنامه های هنری به رامسر دعوت کرد.

مسئولین هتل رامسر که اکثراً فرانسوی بودند با اطلاع از حضور شاه مقدمات لازم را فراهم آوردند و به سمیرا طارق و اعضای گروه او توصیه کردند که آنچه در توان دارند را برای رضایت خاطر شاه نشان داده  و به قول معروف سنگ تمام بگذارند.

به هر حال آن شب آتراکسیون جالبی در هتل رامسر برگزار شد و محمدرضا و خانواده اش حظ بصری وافر و تمام و کمال بردند و با خاطره ای خوش هتل را ترک کردند. فردا صبح شاه که شیفته رقص شکم سمیرا طارق شده بود دستور داد او را به کاخ رامسر بیاورند و به این ترتیب برنامه هنری سمیرا طارق در هتل رامسر قطع گردید و رقاصه لبنانی در صف معشوقه های شاه قرار گرفت.

https://www.cafetarikh.com/news/22994/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما