۰
plusresetminus
سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان از کشف گورستان 7 هزار ساله در بهبهان خبر داد.
کشف گورستان 7 هزار ساله در بهبهان
 مجتبی گهستونی گفت: چند ماهی است که یک هیات باستان شناسی از تهران برای کاوش به منطقه شرق خوزستان و بهبهان وارد شده اند و  به تازگی از کشف یک گورستان 7 هزار ساله در منطقه تلچگا سفلی در نزدیکی شهر زیدون در شهرستان بهبهان خبر دادند.
وی اظهار داشت: کشف این گورستان دریچه جدیدی برای مطالعه  اطلاعات تاریخی مهم از جمله نحوه زندگی و آیین های تدفین در آن دوران در استان را نشان می دهد.

گهستونی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که این هیات عنوان کرده است بخشی از اجساد در این گورستان به صورت دست جمعی و بخشی به صورت فردی دفن شده اند که این مهم اطلاعات بسیار ارزشمندی را از این منطقه مشخص خواهد کرد.

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان افزود: این آثار کشف شده مجهولاتی را در تاریخ استان مشخص می کند و کشف این اثر به مطالعات بعدی کمک می کند.

وی این منطقه را منحصر به فرد دانست و بیان کرد: می تواند به یک سایت تاریخی بسیار مهم تبدیل شود و چیزی که در کشف این اثر بسیار مهم می باشد سرنوشت و آینده این منطقه است که به حال خود رها نشود.

گهستونی بیان کرد: این منطقه می تواند به یک منطقه باستان شناسی تبدیل شود، از شمال غرب شوش تا جنوب غرب هویزه منطقه با اهمیت باستانی در استان است.

این اثر با کاوش یک باستان شناس پیشکسوت به نام عباس مقدم که در یک هیات باستان شناسی از تهران چند ماهی است در منطقه شرق خوزستان در حال تحقیق است کشف شده است.  منبع: باشگاه خبرنگاران
https://www.cafetarikh.com/news/32797/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما