۰
plusresetminus
سبک و سیاق زندگی زنان حرمسرای قاجاری جای تامل دارد. تحرک اجتماعی در میان آنان بالاست و ممکن است از جایگاهی ضعیف به مرتبه ای بلند دست یابند. انیس الدوله سوگلی ناصرالدین شاه، که نام اصلی او فاطمه بود، خادم سوگلی پیشین ناصرالدین شاه بود که جیران نام داشت. مرگ او راه را برای فاطمه گشود تا همسر شاه قاجار باشد.
مالیات شهر کاشان به نام انیس الدوله
کافه تاریخ- سبک زندگی

 

 

سبک و سیاق زندگی زنان حرمسرای قاجاری جای تامل دارد. تحرک اجتماعی در میان آنان بالاست و ممکن است از جایگاهی ضعیف به مرتبه ای بلند دست یابند. انیس الدوله سوگلی ناصرالدین شاه، که نام اصلی او فاطمه بود، خادم سوگلی پیشین ناصرالدین شاه بود که جیران نام داشت. مرگ او راه را برای فاطمه گشود تا همسر شاه قاجار باشد. انیس الدوله به تدریج توانست مدارج قدرت را درنوردد و به یکی از شخصیت های بانفوذ قاجاریه تبدیل شود:

انیس الدوله

«در سفر سلطانیه، شاه فاطمه را صیغه کرد. (1276 قمری) و فاطمه خانم را «انیس الدوله» لقب داد و بعد هم مالیات شهر کاشان و دهات آن را به انیس الدوله واگذار کرد. و به دلیل، کفایت، کاردانی و آداب دانی به تدریج مورد توجه و علاقه شاه قرار گرفت و مقام و منزلت ممتازی را در میان زنان عقدی و صیغه ای شاه به دست آورد.»

 

https://www.cafetarikh.com/news/35978/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما