کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش امام‌موسی صدر به ساخت مساجد مجلل

9 مرداد 1394 ساعت 18:38

مدیر مسئول موسسه سرچشمه در پست اخیر اینستاگرام خود به خاطره ای درمورد امام موسی صدر اشاره کرد


حجت الاسلام محمدرضا زائری در صفحه اینستاگرامش نوشت: امروز آقای شرف الدین تعریف می کرد که در یکی از سفرهای آفریقا وقتی با امام موسى صدر به ساحل عاج رسیدیم دیدیم با هزینه سنگین و به سبک معماری مراکشی مسجد بزرگ و باشکوهی ساخته اند ، یکی از اهالی صور به امام صدر گفت : "کاش در صور یک چنین مسجدی بسازیم !

" و ضمن اعلام آمادگی خودش برای مشارکت مالی تلاش می کرد ایشان را برای اقدام جهت ساخت مسجد متقاعد کند ، ایشان پاسخ دادند :" ما در صور یک مسجد داریم ، هر وقت شما به من خبر دادید آن مسجد پرشده و دیگر جا ندارد من همان لحظه کار ساخت مسجد دوم را شروع می کنم !" یاد مسجدهای خالی افتادم که ما در ایران و تهران می سازیم و مسابقه می دهیم برای تعدادشان و رقابت می کنیم برای طول گلدسته ها و حجم گنبدهایشان !

ویادم افتاد که امام راحل رضوان الله علیه در حکم ساخت مصلای تهران چه زیرکانه و دقیق نوشته بودند که در کنار ساخت مصلا به فکر ساختن و تربیت بینش توحیدی و کفرستیزی مردم باشید ! و چه قدر انسان ساختن غریب است و چه قدر ساختمان ساختن رایج ، چه گونه دینی به مردم معرفی کرده ایم که مسجد ساختن را برای آخرتشان مفید تر می دانند تا مسجدی ساختن ؟ ( توضیح : این عکس را در میان عکسهای امام صدر بیشتر دوست دارم چون عکاسش شهید دکتر مصطفى چمران است )




کد مطلب: 35350

آدرس مطلب :
https://www.cafetarikh.com/news/35350/واکنش-امام-موسی-صدر-ساخت-مساجد-مجلل

کافه تاریخ
  https://www.cafetarikh.com