کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت نوفل لوشاتو در زمان حضور امام

26 اسفند 1401 ساعت 13:55

در دفتر امام افراد زیادی مشغول به کار بودند به عنوان مثال امور ترجمه به زبان‌های مختلف بر عهده برخی از افراد مسلط به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی بود.



افرادی که در دفت امام حضور داشتند هر کدام به کاری مشغول بودند. کارهای مربوطه طیف وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شد که همگی در راستای فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی بود. چنانچه بسیاری از کسانی که در دفاتر مربوط به امام حضور داشتند بر کار و فعالیت شبانه روزی تاکید داشتند.
«آقایان بنی صدر و ابراهیم یزدی و قطب زاده مترجم بودند. آقای یزدی به زبان انگلیسی مسلط بود و خیلی خوب صحبت و ترجمه می‌کرد. من ندیدم که یک بار عربی حرف بزند قطب‌زاده و بنی‌صدر به فرانسه صحبت ‌می‌کردند. حضرت امام ابتدا زیر درخت سیب می‌نشستند و آنجا نماز‌می‌خواندند، اما چون هوا سرد بود پس از مدتی یک خیمه درست کردند. دقیقاً نمی‌دانم چه مدت بعد از حضور امام در نوفل لوشاتو این کار کردند اما زمانی که من به آنجا رفتم این خیمه را زده بودند. در این فکر نبودم که چه روزی رسیدم و چه قدر ماندم و چه قدر خواهم ماند. اصلاً در فکر این امور‌ نبودیم. ما در آنجا نه شب می‌فهمیدیم و نه روز، به قدری در خدمت امام و انقلاب بودن شیرین بود و خوش می‌گذشت که امور جزئی جایی در افکار ما‌ نداشت. به طور مرتب مشغول کار و تلاش بودیم و وقت ما به بطالت نمی‌‌گذشت. ما که در دفتر شماره۲ کار می‌کردیم معمولاً جهت شرکت در نماز جماعت امام به نوفل لوشاتو می‌رفتیم حضرت امام سینوزیت داشت و به همین دلیل مهر امام را قبل از نماز گرم می‌کردند چون نماز در فضایی برگزار می‌شد که هوا کاملاً سرد بود.»


منبع: محمدرضا احمدی، خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین محمد افشاری، تهران، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1390، ص 134


کد مطلب: 49118

آدرس مطلب :
https://www.cafetarikh.com/news/49118/وضعیت-نوفل-لوشاتو-زمان-حضور-امام

کافه تاریخ
  https://www.cafetarikh.com