۰
plusresetminus
روزنامه واشنگتن پس در مقاله خود ، اول تیر مان سال 1350 از وجود صنعت هروئین‌سازی تحت نظر شخص شاه خبر می‌دهد که در آن آمده ؛ تحت هدایت شاه صنعت قانونی شکوفایی هروئین صنعت شکوفایی هروئین‌سازی ایران تاسیس شده است.
برنامه‌ پهلوی برای "Number One" شدن
پهنه گسترده فساد خاندان پهلوی به مرزهای جامعه کشانده می‌شود و اعضای دربار که هرکدام سوابق رقت‌بار شخصی داشتند با قاچاق، تولید و توزیع مدار مخدر، همچنین مشروبات الکلی جامغه را به سمت تباهی می‌کشاندند.

"محمدجواد منصوری" پژوهشگر ارشد تاریخ در این باره می‌گوید: سلسله پهلوی یک ماموریت ویژه از طرف دولت‌های بزرگ حامی برای گسترش فساد در مملکت داشتند و این کار از زمان رضا خان آغاز شد، آنها در قاچاق مواد مخدر، توزیع و واردات آن مستقیما نقش داشتند و در مواردی ساواک رسما گزارش می‌کند که ما برای این مسئله، پیش مردم هیچ توجیهی نداریم.

این سند ساواک مربوط به سال اسفند 41 است.

مه واشنگتن پست در مقاله خود در اول تیر مان سال 1350 از وجود صنعت هروئین‌سازی تحت نظر شخص شاه خبر می‌دهد که در آن آمده است: " تحت هدایت شاه صنعت قانونی شکوفایی هروئین صنعت شکوفایی هروئین‌سازی ایران تاسیس شده است و رشد خشخاش به همان اندازه قانونی است که لابراتورهای بسیار بزرگ تبدیل تریاک به هروئین در یک مدت کوتاه ایران را  به یکی از تولیدکنندگاه مواد مخدر در دنیا خواهد کرد".

در سند دیگری از ساواک چاپ مقاله‌ای از ساگای نیویورک دیده می‌شود که موضوع آن نقش گسترده خاندان پهلوی در قاچاق مواد مخدر است.



همچنین اسناد و لیست‌های مختلفی در مورد خرید، واردات و توزیع مشروبات الکلی توسط خاندان پهلوی وجود دارد که نشان می‌دهد این خاندان از هیچ تلاشی برای به نابودی کشاندن جامعه و بی حرمتی آشکار به احکام شرعی خود داری نمی‌کردند.

دکتر رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ تحولات اسلامی در این باره می‌گوید: تعداد مشروب فروشی‌ها و مراکز فحشا از تعداد مساجد و کتابخانه‌ها در گشور بیشتر شده بود.

این‌ها بخشی از مفاسد اجتماعی خاندان پهلوی بود که همراه با مفاسد فرهنگی این خاندان، مجموع‌ه‌ای پیچیده از عوامل فساد در جامعه را شکل می‌دهد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

https://www.cafetarikh.com/news/29522/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما