۰
plusresetminus
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله طالقانی زندگی ساده و بدون آلایشی داشت و با وجود اینکه از همه امکانات برخوردار بود، هیچ گاه از زندگی طلبگی فاصله نگرفت.
آیت‌الله طالقانی هیچ‌گاه از زندگی طلبگی فاصله نگرفت
سی و ششمین بزرگداشت آیت‌الله طالقانی صبح امروز با حضور علاقمندان آیت‌الله طالقانی در مجتمع فرهنگی سید‌الشهدا برگزار شد. مهدی طالقانی، فرزند آیت‌الله طالقانی  در ابتدای این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: آیت‌الله طالقانی قدرت این را داشت که تمام گروه‌ها را به خود جذب کند و معتقد بود اگر هنر داشته باشیم افراد را جذب می‌کنیم و با دافعه کاری انجام نمی‌شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: علاوه بر مراسم بزرگداشت آیت‌الله طالقانی، مراسم دیگری با موضوع افکار و رفتار ایشان برگزار کردند تا به سلوک آن بزرگوار بیشتر توجه کنند.

*درب خانه آیت‌الله طالقانی به روی همه باز بود

از دیگر سخنرانان این برنامه حجت‌الاسلام حسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید اظهار داشت: بزرگداشت آیت‌الله طالقانی یک ضرورت است، درب خانه آن بزرگوار همیشه به روی همه باز بود، ایشان اعتقاد داشت که همه گروه‌ها در مبارزه با رژیم پهلوی باید با هم متحد شوند.

وی ادامه داد: مسکوت گذاشتن نام آیت‌الله طالقانی به ما منفعتی نمی‌رساند این نام و یاد ایشان است که همه جا نقش بسته است.

موذنی با بیان اینکه آیت‌الله طالقانی تمام عمرش را در زندان سپری کرد و دغدغه‌اش این بود که قرآن را به صحنه برساند، گفت: همه علما باید به این سمت و سو حرکت کنند و امام و مراجع دیگر آیت‌الله طالقانی را استاد مسلم فرض می‌کردند.

*نظر مقام معظم رهبری درباره آیت الله طالقانی

حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: رهبری می‌فرمایند آیت‌الله طالقانی باصفا بود و صریح و شفاف حرف خود را می‌زد.

وی همچنین افزود: در اوایل انقلاب خیلی از گروه‌ها قصد داشتند از نام ایشان استفاده کنند و انشقاق در رهبری انقلاب به وجود آورند که آیت‌الله در جلسه خصوصی به آنها گفت من به طور مطلق آیت‌الله طالقانی را قبول دارم.

وی یادآور شد: آیت‌الله طالقانی زندگی ساده و بدون آلایشی داشت و هیچگاه از زیست طلبگی خارج نشد با وجود اینکه از تمامی امکانات برخوردار بود.

کیایی‌نژاد با اشاره به پیام امام به مناسبت رحلت آیت‌الله طالقانی گفت: امام در آن پیام گفت رحمت خدا بر آیت‌الله طالقانی و پدر بزرگوارش که در رأس همه پرهیزکارانند و علت اینکه امام بزرگوار چنین فرمودند این بود که سید ابوالحسن طالقانی یک مجتهد مسلم بود اما با شغل ساعت‌سازی ارتزاق می‌کرد بنابراین سر درب مغازه آیت‌الله طالقانی نوشته بود: «سید ابوالحسن طالقانی».

کیانی‌نژاد ادامه داد: با وجود تنگ نظری‌هایی که بعضی از هم لباسی‌ها به ایشان داشتند، آیت‌الله طالقانی اجازه اجتهاد خود را از آیت‌الله حائری یزدی و سید ابوالحسن نجفی گرفتند و اگر کسی به ایشان لقب آیت‌الله می‌دادند ناراحت می‌شدند این در حالی است که اگر به بعضی از افراد آیت‌الله نگوییم، ناراحت می‌شوند!

وی سپس به ذکر خاطره‌اش از آزادی زندان پرداخت و گفت: بعد از آزادی زندان آیت‌الله طالقانی به همراه عده‌ای لطف کردند و به ملاقاتم آمدند، آیت‌الله طالقانی از یکی از روحانیون خواست سخنرانی کند و آن روحانی چند بار با نام آیت‌الله از ایشان نام بردند.

این نماینده مجلس ادامه داد: آیت‌الله طالقانی به ایشان اعتراض کردند که چرا نام آیت‌الله را بر روی من گذاشتید در حالیکه در عالم فقط یک آیت‌الله عظمی است، آن هم حضرت علی (ع) است.

در این مراسم سردار محسن انصاری اظهار داشت: آیت‌الله طالقانی چهار دهه مختلف را در زندان رژیم شاه به سر برد و بنیاد شهید وظیفه  وظیفه دارد تا اجازه ندهد شخصیت این افراد تخریب یا به بوته فراموشی سپرده شوند.

منبع: فارس

https://www.cafetarikh.com/news/31485/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما