۰
plusresetminus
در سند زیر یکی از دوستان نزدیک سفیر انگلستان در تهران تصریح دارد که کلیه خرابکاریها و آتش‌سوزیها علیه اماکن عمومی کار مأموران ساواک است.
تمام آتش‌سوزیها کار ساواک است/سند
در سند زیر یکی از دوستان نزدیک سفیر انگلستان در تهران تصریح دارد که کلیه خرابکاریها و آتش‌سوزیها علیه اماکن عمومی کار مأموران ساواک است. این در حالی است که ساواک تلاش می‌کرد از این حوادث بهانه‌ای برای تحکیم حکومت نظامی و سرکوب مردم استفاده کند.
سند زیر را می‌خوانیم:

اظهارات یکنفر از اتباع کانادائی مرتبط با سفیر انگلیس پیرامون حوادث
روز 14 / 8 / 57 تهران
فرانک مکی تبعه کانادا که از دوستان نزدیک سفیر انگلیس در دربار شاهنشاهی میباشد. بنقل از دیپلماتای سفارت انگلیس در تهران، اظهار داشته:
کلیه خرابکاریها و آتش سوزیها در اماکن در روز 14 / 8 / 57 که در تهران صورت گرفته از حمله آتش زدن سفارت انگلیس، وسیله مأمورین ساواک و دولت ایران انجام گرفته تا بدینوسیله شاهنشاهی آریامهر بتواند یک دولت نظامی برسرکار بیاورند.
ارزیابی خبر:
اظهار مطالب بالا توسط بیگانه مذکور صحت دارد.
توضیح:
شایعه آتش زدن اماکن وسیله عوامل دولتی در میان مردم بشدت رواج داده شده و برخی مقامات سفارت انگلیس نیز باین مسئله اشاره کرده‌اند. آنچه که ملاحظه شده، مطبوعات خارجی تاکنون باین مسئله اشاره‌ای نکرده‌اند و گفته شده، چنانچه مطبوعات خارجی این شایعات را رد کنند. میتواند کمک بزرگ و مؤثری برای دولت ایران باشد.



https://www.cafetarikh.com/news/19616/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما