۰
plusresetminus
مشاور عالی شهردار کاشان از پیوستن این شهرستان به عنوان دیار نخستین‌های جهان به لیگ شهرهای تاریخی بزرگ جهان (LHC) خبر داد.
کاشان به لیگ شهرهای تاریخی جهان پیوست
 ابوالفضل زارع عصر امروز در جمع خبرنگاران، این شهرستان را یکی از شهرهای تاریخی و کهن جهان دانست و گفت: با توجه به تمدن 7 هزار ساله سیلک به عنوان سند همیشه جاوید تاریخ جهان در کاشان، از یک سال پیش درخواست خود به همراه مستندات تاریخی و فرهنگی این شهرستان را برای عضویت به دبیرخانه این مجمع ارسال کردیم.

وی افزود: پس از پیگیری‌های مستمر، با توجه به قدمت تاریخی این شهر درخواست کاشان در نشست هیئت مدیره این لیگ به تصویب نهایی رسید و کاشان به طور رسمی گواهی عضویت در لیگ شهرهای تاریخی جهان را دریافت کرد.

به گفته وی، دایساکو کادوکاوا شهردار کیوتو و رئیس لیگ شهرهای بزرگ تاریخی جهان در نامه‌ای خطاب به شهردار کاشان ضمن ابراز علاقه به کاشان، پیوستن این شهر تاریخی را به جمع شهرهای بزرگ تاریخی جهان اعلام کرده است.

زارع گفت: این لیگ با 106 عضو و 15 سال سابقه یکی از مهم‌ترین لیگ‌های شهرهای جهان است که از جمله شهرهای آتن، بارسلون، وین، پاریس، بوستون، مونترال، هانوی،مکزیکوسیتی، قونیه و استانبول از اعضای آن هستند.

وی بیان کرد: 26 شهر از آسیا، دو شهر از آفریقا، 48 شهر از اروپا، 20 شهر از شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای غربی و مرکزی، سه شهر از آمریکای شمالی و سه شهر از شهرهای اقیانوس آرام عضو این لیگ هستند.

مدیر حوزه شهردار کاشان گفت: پیش از این شهرهای اصفهان، شیراز و یزد نیز به عضویت این لیگ درآمده بودند و کاشان به عنوان چهارمین و باقدمت‌ترین شهر ایرانی به عضویت لیگ جهانی در آمده است.

زارع عضویت شهر تاریخی کاشان در این مجمع را موجب معرفی بیشتر کاشان در سطح بین‌المللی و افزایش مراودات فرهنگی دانست و گفت: در جلسات لیگ کشورهای جهان، شهردار کاشان به عنوان عضو اصلی این لیگ در نشست های LHC حضور می‌یابد.

به گفته وی، به زودی اطلاعات کاشان از سوی دبیرخانه لیگ شهرهای جهان بر روی سایت LHC قرار می‌گیرد.

https://www.cafetarikh.com/news/30515/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما