۰
plusresetminus
کتاب «گزیده اسناد وکیل الرعایای بیرمی» به قلم احمد عسکری و وحید کارگر جهرمی به همت مجمع ذخائر اسلامی وارد بازار کتاب شد.
وکیل ­الرعایای بیرمی از فارس آمد
 این نوشتار با پرداختن به اسنادی از فارس دوره قاجار در لابلای اسناد «سید فرج الله ناظم التجار و وکیل ­الرعایا» به همت مجمع ذخائر اسلامی وارد بازار کتاب شد. همچنین اسنادی تاریخی در حوزه اجتماع و فرهنگ، اقتصاد و سیاست و مناسبات بین تجار و عامه مردم شیراز و سایر مناطق در آن منتشر شده است.

این کتاب توسط پژوهشگران جوان این حوزه منتشر شده و در آن اسناد این وکیل ­الرعایای فارس در یک اثر مستقل نشر یافته و اسنادی از حکام ملی و محلی و اسنادی از حیات سیاسی و اجتماعی مناطقی از فارس دوره قاجار مورد وارسی قرار گرفته است.

کتاب حاضر در فصل اول به معرفی سید فرج الله وکیل الرعایا و جایگاه تاریخی وی پرداخته است. در فصل دوم، اسناد وکیل الرعایا در دسته‌های احکام و اسناد سیاسی، سفارش نامه‌ها، اسناد مالیاتی و مالی، اسناد اجتماعی و اسناد شخصی وکیل الرعایا مورد بررسی قرار گرفته و در فصل سوم مهرها، نامه‌ها و عکس‌های تاریخی وکیل الرعایا منتشر شده است.

براساس این گزارش،  کتاب مورد نظر به بررسی اسناد «سید فرج الله وکیل الرعایا» از نیروهای فعال سیاسی و اجتماعی فارس در دوره قاجاریه است که با واگذاری بخشی از نواحی جنوب کشور به وی در آن دوره تاریخی، نقش پررنگی در تاریخ محلی جنوب کشور برعهده داشته است.

منبع : فارس

https://www.cafetarikh.com/news/32421/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما