۰
plusresetminus
معرفی کتاب «اویس خمینی؛ جنبش الحوثی یمن و دیدگاههای شهید حسین الحوثی»،

انصار الله و برتری ولایت اسلام بر ولایت یهود و آمریکا

امروز نیز به برکت مجاهدت‌‏های «اویس خمینی» بوی خوش اندیشه‏‌های اسلام ناب از یمن به مشام می‏‌رسد. حسین الحوثی (انصارالله) بعد از رحلت امام خمینی(ره) مدت کوتاهی را در ایران به سر برد. او چنان شیفته و متأثر از اندیشه و آثار امام بود که در تمامی‌ سخنرانی‏‌هایش، نام و یاد ایشان را احیا کرد.
انصار الله و برتری ولایت اسلام بر ولایت یهود و آمریکا
حجت‏ الاسلام غریب رضا، مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی و از فعالان عرصه جهان اسلام در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «مبالغه نیست اگر جنبش پُرتکاپو و دامنه ‏دار شیعیان یمن را «حزب ‏الله دوم» منطقه بنامیم و سلسله‌ جُنبان این حرکت، یعنی شهید سید حسین بدرالدین الحوثی را «اویس خمینی» بدانیم. اویس قرنی مردی از سرزمین «ایمان و حکمت»، یعنی یمن بود که سید تابعان شد و یار با وفای امیرمومنان(ع). اویس به عشق دیدار پیامبر(ص) به مدینه رفت، اما موفق به دیدار یار نشد و به وطن بازگشت. وقتی پیامبر(ص) قضیه را شنید، او را «نفَسُ ‏الرحمان» خواند. هر از گاهی هم با اشاره به مسیر یمن می‏‌فرمود: «از سوی یمن بوی خدا به مشامم می‌‏رسد.» همچنان که درباره ایشان فرمود: «در یمن شخصی است به نام اویس قرنی که در روز قیامت محشور می‏‌شود و جمعیت بسیاری را به تعداد افراد و قبیله پُرجمعیتِ ربیعه و مُضرّ شفاعت می‏‌کند.»

امروز نیز به برکت مجاهدت‌‏های «اویس خمینی» بوی خوش اندیشه‏‌های اسلام ناب از یمن به مشام می‏‌رسد. حسین الحوثی  (انصارالله) بعد از رحلت امام خمینی(ره) مدت کوتاهی را در ایران به سر برد. او چنان شیفته و متأثر از اندیشه و آثار امام بود که در تمامی‌ سخنرانی‏‌هایش، نام و یاد ایشان را احیا کرد.

این کتاب نتیجه تلاشی متواضعانه است برای نشان دادن گوشه‏‌ای از ریشه‏‌های پیدایش جنبش شیعیان یمن و تبیین برخی دیدگاه‏‌ها و مواضع این شهید بزرگوار.»

این کتاب  در دو بخش «آشنایی با جنبش الحوثی (انصارالله) و تحولات یمن» و «دیدگاه‌های شهید حسین الحوثی» تنظیم و تدوین شده است. جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده (گفتاری از حجت الاسلام غریب رضا)، تاریخ و اندیشه گروه الحوثی (گفتگو با حجت الاسلام غریب رضا)، جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده (گفت‌وگو با دکتر عصام العماد، محقق یمنی)، همراه با رهبر تأسیس کننده جنبش الحوثی (نوشتاری از قاسم ابوعواضه) و آشنایی با مواضع جنبش شیعیان یمن (نوشتاری از محمد بدرالدین الحوثی) بخش اول کتاب را تشکیل می‌دهند و در بخش دوم، چهار سخنرانی شهید حسین الحوثی که تبیین کننده دیدگاه‌های این متفکر انقلابی و دلباخته یمنی امام خمینی(ره) می‌آید. عبرت های عاشورا، ولایت اسلام یا ولایت یهود و آمریکا؟!، هیچ کس در برابر خدا عذری ندارد و ولایت اسلام و اهل بیت(ع)، نه ولایت یهود عناوین گفتارهای این شهید است.

 



 

https://www.cafetarikh.com/news/20223/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما