۰
plusresetminus
برشهایی از کتاب «منزلت امام حسین (ع)»

آثار مال حرام در کربلا

امام فرمود: (تأثیر نکردن سخنان من در دل و قلب شما) در اثر آن هدایای حرامی است که به دست شما رسیده است و به خاطر آن لقمه و غذاهای حرامی است که شکم‌های شما را پر کرده است....
آثار مال حرام در کربلا
در بخشی از کتاب «منزلت امام حسین (ع)» درباره «آثار مال حرام در کربلا»، می‌خوانیم:

همانطوری که بیان شد، مال و لقمه حرام در ایمان و روح انسان تزلزل ایجاد می‌کند و او را با مشکلات روانی و اخلاقی روبه‌رو می‌سازد. اگر چه شخص از ظاهر زیبا و خوبی برخوردار باشد و از نظر اجتماعی و نشست و برخاست در حد عالی باشد، همین لقمه حرام در بسیاری از افراد باعث شد که کلام سیدالشهدا (ع) نه تنها اثر نکرد، بلکه آن وجود مقدس را به مسخره گرفتند و در وقت سخنرانی شروع به سوت و کف و هلهله کردند.

آن حضرت (ع) برای ساکت کردن آنها فرمود:

وای بر شما! چه شده که ساکت نمی‌شوید، تا سخنان مرا گوش دهید، من شما را به رشد و سعادت دعوت می‌کنم، هر کس از من اطاعت کند خوشبخت خواهد شد و کسی که از من نافرمانی کند از هلاکت شدگان خواهد بود. همه شما از دستور من سرپیچی کردید و گوش به حرف من ندادید.

بعد فرمود: (تأثیر نکردن سخنان من در دل و قلب شما) در اثر آن هدایای حرامی است که به دست شما رسیده است و به خاطر آن لقمه و غذاهای حرامی است که شکم‌های شما را پر کرده است و همان باعث شده که خداوند بر دل‌های شما مهر بزند. وای بر شما! چرا ساکت نمی‌شوید، چرا به سخنانم گوش فرا نمی‌دهید.

 

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/20264/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما