۰
plusresetminus
برشهایی از کتاب «فرهنگ و تمدن غرب از دیدگاه امام خمینی(ره)»

سراب مدرنیته غربی

هدف اول، آشنا کردن مسلمانان سایر کشورها با اسلام ناب و آرمان های انقلاب اسلامی ایران است. از نظر امام« اسلام در دنیا مظلوم و غریب است و باید آن را به مردم جهان معرفی کرد...
سراب مدرنیته غربی
در صفحه 50 کتاب می خوانیم:

البته گذشت زمان، ناکارآمدی نظام اقتصادی کاملا آزاد را نشان داد و به تدریج دولت در عرصه ی اقتصاد دخالت کرد و حکومت های مختلف پدید آمدند که به درجات مختلف در اقتصاد مداخله می کردند. در حال حاضر در حکومت های لیبرال انواع گوناگونی از فعالیت های اقتصادی مختلط دولتی و آزاد وجود دارد. بعضی از آن ها دارای دولت رفاه با خدمات اجتماعی گسترده هستند و بعضی دیگر نظام هایی هستند که در آن ها آزادی ها و نابرابری های اقتصادی سرمایه داری را با سیاست های تساوی طلبانه دولت رفاه ترکیب کرده اند.

 

در صفحه128 کتاب آمده است:

به نظر امام،« تبلیغات غرب در ترویج جدایی دین از سیاست به حدی بوده است که حتی بسیاری از روحانیون هم باورشان آمده است که روحانی نباید در سیاست دخالت کند». آن ها فکر می کنند که باید تنها نماز بخوانند و مسأله بگویند، آن هم مسائل غیر سیاسی. امام معتقد است که ناآشنایی مسلمانان با اسلام واقعی باعث شده است که غرب در توطئه خود موفق شود.

 

در صفحه 200 می خوانیم:

هدف اول، آشنا کردن مسلمانان سایر کشورها با اسلام ناب و آرمان های انقلاب اسلامی ایران است. از نظر امام« اسلام در دنیا مظلوم و غریب است و باید آن را به مردم جهان معرفی کرد»، لذا وی سعی داشت با آشنا کردن مسلمانان با اسلام ناب و انقلابی، آن را از مهجوریت خارج کند و زمینه را برای قیام مردمی در مقابل دولت های محافظه کار و وابسته به غرب در جهان اسلام فراهم نماید.

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/20405/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما