۰
plusresetminus
معرفی کتاب «اتفاقات تاریخی به روایت اسناد ساواک»

آئینه عبرت از دوران پهلوی‌ها

«اتفاقات تاریخی به روایت اسناد ساواک» دومین کتابی است که مرکز بررسی اسناد تاریخی در این زمینه منتشر کرده است. در این کتاب نمونه‌هایی از شیوه رفتاری در دوران حکومت پهلوی‌ها به عنوان آئینه عبرت در برابر دیدگان عبرت‌بین قرار داده شده است.
آئینه عبرت از دوران پهلوی‌ها
اتفاقات تاریخی به روایت اسناد ساواک» کتابی است که نمونه‌هایی از عبرت‌آموزی در تاریخ را گردآوری کرده است. همان‌گونه که در آموزه‌های امام خمینی(ره) به چنین مساله‌ای اشاره فرموده‌اند: «ذکر احوال رجال بزرگ و اولیاء و انبیاء که در قرآن کریم و احادیث شریفه وارد شده، برای تاریخ‌گویی نیست، بلکه برای تکمیل بشر است که از حالات بزرگان عالم عبرت گیرند و خود را به صفات کریمه آنان و اخلاق فاصله ایشان، متصف کنند.»

پس از مقدمه کتاب نمونه‌هایی به عنوان آئینه عبرت از دوران پهلوی‌ها گردآوری شده است. نمونه‌هایی نظیر «تخریب مسجد جامع و نصب مجسمه رضاخان به جای آن»، «علیخان قشقایی را مسموم یا... معدوم سازد»، «700 هزار تومان به نام اعلیحضرت»، «رشوه یک میلیون دلاری»، «باغ ملک شهرری»، «مسابقه در تل آویو»، «مطالعات آمریکایی‌ها»، «تاج امپراطریس»، مخارج ماه عسل»، «شعبان بی‌مخ فدایی شاهنشاه»، «شاها مواظب باش»، «بشقاب‌های منقوش»، «دروغ مصلحت‌آمیز شرعی»، «بشقاب‌های منقوش»، «گاردن پارتی»، «چاپ صور قبیحه»، «تحبیب بهائیان»، »مجالس قمار»، «نصب تمثال»، «خرید خانه‌ای در رُم»، «نعل واردونه»، «خرید دایره و تنبک»، «تخت ماساژ»، «خاویار خوشمزه»، «گره خوب ایرانی و ملکه»، «عروسی در مسجد»، «نمایشنامه نماز»، «دخترخاله»، «عصیان مردم»، «ساواک از تاسیس تا پایان فروپاشی رژیم شاهنشاهی» و...

https://www.cafetarikh.com/news/20517/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما