۰
plusresetminus
معرفی کتاب «دشتی و روزنامه شفق سرخ»

بیراهه منفعت و انحراف

با بر آمدن رضا خان در عرصه ی نظامی و سیاسی ایران ، زندگانی سیاسی و اجتماعی دشتی، دستخوش تحول و دگرگونی و انحراف میشود و به کژراهه ای عامدانه و منفعت طلبانه میرود، چرا که او بخوبی می دانست که روی کار آمدن رضاخان ، روی دیگر سکه ی قرارداد 1919 است . ...
بیراهه منفعت و انحراف
نویسنده این کتاب در 314 صفحه می کوشد تا با معرفی علی دشتی به عنوان یکی از افراد تاثیر گذار دوران پهلوی ها و از رهگذر زندگی نامه وی بخش های دیگری از این برهه تاریخی را از زاویه زندگی فردی که با لباس یک روحانی فعالیتهای اجتماعی و سیاسی اش را آغاز کرد اما بعدتر در کسوت یک روزنامه نگار و سیاستمدار طرفدار پهلوی درآمد به تصویر بکشد. دشتی یکی از افرادی است که در ماجرای کشف حجاب در دوره پهلوی اول در رد این فریضه الهی و طرفداری از رضا شاه در روزنامه اش قلم زده است. با برآمدن رضا خان، در عرصه نظامی و سیاسی ایران،‌ زندگانی سیاسی و اجتماعی دشتی، دستخوش تحول و دگرگونی و انحراف می‌شود و به کژراهه می‌رود.

دشتی که بود؟‌مروری بر زندگی و شرح حال وی ،‌ورود به دنیای سیاست و روزنامه نگاری،‌متن قرارداد1919 و اسناد و مدارک و مکاتبات مربوط به آن ،‌کودتای سوم اسفند 1299 و تاسیس رزونامه شفق سرخ،‌ نویسندگان شفق سرخ،‌ خروج رضا شاه از ایران و نطق دشتی ،‌تضاد سیاسی احمد قوام (قوام السطنه ) با دشتی ،‌ نقش دشتی در غوغای جمهوری رضاخانی، دشتی و حزب عدالت‌، دشتی و واقعه کشف حجاب، دشتی از نگاه دیگران به همراه ضمیمه ای از تصاویر و اسناد ناب از دشتی و فعالیتهای وی از جمله بخش های گوناگون این کتاب است.

 

برای خرید اینترنتی کتاب اینجا کلیک نمایید.

 

https://www.cafetarikh.com/news/20650/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما