۰
plusresetminus
معرفی کتاب «امام رضا علیه السلام در آثار دانشمندان اهل سنت»

امام کرامت و شفاعت

این کتاب با مراجعه و بهره گیری از حدود 135 اثر مهم از دانشمندان عامه تلاش دارد تا گام هایی را در مسیر نزدیکی هرچه بیشتر دیدگاه های اهل سنت و شیعه در زمینه اصل امامت و کرامت، شفاعت، توسل و زیارت قبور ائمه علیهم السلام بردارد.
امام کرامت و شفاعت
 شناخت کامل تر و جامع تر ابعاد مختلف زندگی سراسر نور و هدایت ائمه علیهم السلام نیاز به مطالعه و بررسی دقیق آثار منتشر شده از این بزرگان دارد که شاید در این مسیر نگاهی به آثار دانشمندان اهل سنت نیز خالی از لطف نباشد.

این کتاب که تا کنون سه نوبت تجدید چاپ شده است با مراجعه و بهره گیری از حدود 135 اثر مهم از دانشمندان عامه تلاش دارد تا گام هایی را در مسیر نزدیکی هرچه بیشتر دیدگاه های اهل سنت و شیعه در زمینه اصل امامت و کرامت، شفاعت، توسل و زیارت قبور ائمه علیهم السلام بردارد.

کتاب «امام رضا علیه السلام در آثار دانشمندان اهل سنت» فارغ از بُعد کلام، دیدگاه دانشمندان عامه از مفسران، محدثان، مورخان و دیگر بزرگان اهل سنت را درباره ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام نقل می کند تا هرچه بیشتر وحدت نظر فریقین در مورد محبت به اهل بیت علیهم السلام و عترت طاهره به ویژه امام رضا علیه السلام به عنوان یکی از حلقه های پیوند شیعه و سنی را بررسی کند.

این کتاب که توسط به نشر و در قطع رقعی به چاپ رسیده است، شامل بر چهار بخش زندگانی امام رضا علیه السلام و ولایتعهدی مأمون، کیفیت شهادت امام علیه السلام و بررسی آن، روایت هایی که علمای عامه از حضرت رضا علیه السلام نقل کرده اند و همچنین نمونه ای از مدایح و مراثی می باشد.

 

https://www.cafetarikh.com/news/20682/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما