۰
plusresetminus


به: عرض مى‏رسد                                                                               تاریخ: ۴۷/7/۲۷
از: 312                                                                                             شماره: ۳۱۲/۷۳۲
موضوع: پرویز خوانسارى معاون وزیر امور خارجه

     خوانسارى در جوانى در وضع بسیار نامساعد مالى و تربیتى قرار داشت و به همین علت به گرداب فساد و بى‏عفتى افتاد و اغراق نیست اگر گفته شود که جوانى هرجایى بود. مدتهاى مدیدى شخصى به نام مهین استوان (معروف به مهین‏السلطان) بازرس اسبق وزارت پیشه و هنر که یک منحرف جنسى مشهور بود، او را به صورت (مهین‏السلطان) خود نگاهدارى مى‏کرد و خوانسارى حتى از ذکر این رابطه به دیگران امتناعى نداشت بعدا نامبرده مورد عنایت امام جمعه تهران قرار گرفت و امام جمعه او را به مرحوم سپهبد رزم‏آرا معرفى کرد و نتیجتا تا کفالت وزارت کار ترقى نمود. قبل از آنها مدتها در چاپخانه وزارت کشاورزى بود و داراى آلودگى‏ها و بدنامى‏هاى مالى زیادى بود که در پرونده‏هاى مربوطه منعکس است.
مشارالیه مدتى هم مورد التفات مرحوم دهقان بود و در جریان اعطاى رتبه به کارمندان پیمانى در زمان حکومت مرحوم قوام‏السلطنه دیپلم جعل کرد و تحت تعقیب قانونى قرار گرفت. در حال حاضر گفته مى‏شود که نامبرده در وزارت امور خارجه ارتباط بسیار نامناسب عفتى با گروه هم‏جنس طلب دارد (درباره روابط او با وزیر امور خارجه هم شایعاتى هست) و محیط توأم با وقار و سنگین وزارت امور خارجه را از قیافه اصلى خود خارج کرده و به جلفى و سبکى انداخته است. در برخورد با رؤسا و اعضا از گفتن کلمات رکیک و مستهجن مضایقه نمى‏کند تا جایى که دکتر مقتدرى و چند نفر دیگر از اعضاى عالیرتبه وزارت امور خارجه چندى پیش در نظر داشته‏اند از خدمت وزارت خارجه منصرف شوند و مدتى هم به صورت نیمه قهر در سر کار خود حاضر نمى‏شدند.
ملاحظات 312: مطالب بالا اطلاعات منبع درباره پرویز خوانسارى معاون وزارت امور خارجه است که مقدارى از آن به خصوص قسمت مقدمه گزارش به طورى که اظهار مى‏دارد در زمانهاى قبل به صورت اطلاع همگان وجود داشته و قرار گرفتن این چنین عنصرى در کادر حساس وزارت امور خارجه براى آنان که آگاهى به گذشته‏اش داشته موجب تعجب گردیده است.

https://www.cafetarikh.com/news/26535/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما