۰
plusresetminus
اردشیر زاهدی را می توان در زمره فاسدترین رجل سیاسی دوره پهلوی قرار داد که در زن بارگی و عیاشی شهره عام و خاص بود. وی که در مقطعی داماد شاه بود،به همراه پدر خود نقش مهمی در کودتای 28 مرداد ایفا کرد. در ادامه، برخی از اسناد مربوط به این فرد آمده است..
اسناد کودتای 28 مرداد


 

یکی از کارمندان عالیرتبه شهرداری اظهار داشته چون آقای اردشیر زاهدی و والاحضرت شاهپور عبدالرضا پهلوی از سهامداران عمده شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و یکی دو شرکت ایرانی دیگر می باشند لذا سعی می نمایند با اعمال نفوذ در دستگاه های دولتی قبل از فرا رسیدن ایام حج قیمت بلیط هواپیما را در حدود 5 هزار ریال بیش از سال قبل تعیین و مسافرت به مکه را نیز از طریق زمینی ممنوع و حتی المقدور به شرکت های هواپیمایی وابسته به خود اختصاص دهند. در حال حاضر شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به مدیریت آقای اردشیر زاهدی شرکت هواپیمایی آل ایتالیا به مدیریت هلاکو رامبد نماینده مجلس شورای ملی و شرکت هواپیمایی کشوری موفقیت هایی در این مورد به دست آورده و سعی دارند حمل مسافر به مکه را به خود اختصاص داده و سایر شرکت ها را محروم نمایند.

 



               شایع است که آقای اردشیر زاهدی به نخست وزیری منصوب خواهند گردید. این شایعات روز 24 / 11 / 46 در کریدورهای وزارت امور خارجه انتشار یافت.      
مامور ویژه گزارش می دهد در ساعت 30/ 11 صبح روز 23 ماه جاری ویلیام وارن رییس اداره انجمن همکاری ایران و آمریکا به اتفاق مهندس اردشیر زاهدی معاون اداره مزبور با اتومبیل به طرف بابلسر عزیمت نمودند.

 



 



 

تیمسار ارتشبد اویسی - فرماندهی نیروی زمینی شاهنشاهی

 

تیمسار بسیار عزیز و مهربانم

 

نمیدانم چطور از محبت و برادری و یاد آوریتون نه تنها از گل بسیار زیبایی که بر سر خاک پدر عزیز تر از جانم فرستاده بودی بلکه قبول زحمت فرموده و شخصا بر سر خاک او رفتی تشکر نمایم.

 

از طرف خود و فامیل از دوستی و بزرگواریتون بی نهایت تشکر و سپاسگزاری کرده از خدای بزرگ سلامتی بیشتر و خوشی بیشترتون را زیر سایه شاهنشاه خواستارم.

اردشیر زاهدی









به طوری که بین اهالی شایع است جناب آقای اردشیر زاهدی وزیر امور خارجه قریبا از سمت مزبور تعویض و به سمت محترم وزیر دربار شاهنشاهی منصوب خواهند گردید.









نظر به اینکه آقای مهندس اردشیر زاهدی چه قبل از روز فرخنده رستاخیز 28 مرداد و چه در روز 28 مرداد ماه قدم به قدم در معیت تیمسار سپهبد زاهدی فعالیت های شایانی نموده که کاملا هماهنگی با عملیات نظامی داشته است لذا کمیسیون پیشنهاد می نماید که به یک قطعه نشان درجه یک رستاخیز مفتخر گردد.

 



 

اخیرا نامه ای به آقای اقبال نخست وزیر نوشته شده و در آن از عملیات خلاف عفت سعید حکمت نماینده مجلس شورای ملی مطالبی ذکر گردیده است.

در این نامه اسم چند نفر از بانوانی که توسط حکمت به اردشیر زاهدی معرفی شده و روابط نامشروعی بین آنها برقرار گردیده است ذکر شده است.




https://www.cafetarikh.com/news/26674/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما