۰
plusresetminus
دستورات صادره اقتضاء می‌کند که تابوت‌های دروغینی برای کشته شدگان مزبور از طرف بیمارستان‌ها به وسیله کیسه‌هایی پر از شن تهیه شود و سپس همراه با گزارش چگونگی کشته شدن به خانواده‌های آنان ارسال شود.
سند/تابوت‌های دروغین با اجساد شنی
اسنادی که در این ویژه نامه ملاحظه خواهید کرد برگ‌هایی است از جنایت صدام و حزب بعث که در مورد نیروهای خودشان اعمال شده است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الجمهوریه العراقیه

سری

وزاره ارکان

العدد /د ا م /1/7/7832

التاریخ: /31/7/1982

1-اقداماتی که اکنون در مورد شهدایی که اجسادشان از جبهه‌ جنگ تخلیه شده، انجام می‌شود عبارت است از ارسال نامه‌های تائید شهادت از اداره درجه‌داران و سربازان نسبت به خانواده‌هایشان، همچنین دستورات صادره اقتضاء می‌کند که تابوت‌های دروغینی برای شهدای مزبور از طرف بیمارستان‌ها به وسیله کیسه‌هایی پر از شن تهیه شود و سپس همراه با گزارش چگونگی شهادت به خانواده‌های آنان ارسال شود.

2-بعد از فرستادن (تابوت) شهید، به خانواده‌اش سفارش می‌شود که تابوت را باز نکند.

3-همانطور که معمول است اغلب خانواده‌های شهدا به دستوراتی که به آنان داده می‌شود مقید نبوده و تابوت را باز می‌کنند، و وقتی که کیسه‌های شنی را مشاهده می‌نمایند و با چنین منظره‌ای برخورد می‌کنند باعث تاثیر منفی بر روحیه آنان می‌شود.

4- اضافه بر آنچه در بالا گفته شد، مدیریت اداره قانونی دستوراتی صادر کرده که فقط برای اینگونه شهیدان نامه‌هایی از طرف اداره افسران و اداره درجه‌داران و سربازان ارسال شود.

5-باید توجه داشت که نوشتن گواهینامه فوت با بند 4 مغایر است، به خصوص در مورد نوشتن نحوه شهادت، زیرا که جسدهایشان به بیمارستان تخلیه نشده است.

6- این روش معمول، به اضافه کوشش‌های بیمارستان‌ها و مخارجی که در بردارد، علیرغم این که سرانجام تابوت را به خانه شهید می‌رساند و همچنین با توجه به تاثیر منفی آن بر روحیه خانواده شهید، که در نتیجه باعث به هدر رفتن نیروها و کوشش‌های می‌شود، موجب پیشنهاد مدیریت امور بهداری مبنی بر الغاء این روش و فقط ارسال نامه از طرف اداره افسران و اداره درجه‌داران به خانواده‌های شهدا و تحویل این نامه توسط یکی از اداره‌های وزارت دفاع شده است.

7-آنچه در شماره 6 گفته شد، برای کاهش کوشش‌ها، مورد تائید این اداره می‌باشد.


منبع:فارس

https://www.cafetarikh.com/news/28393/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما