۰
plusresetminus
کاسترو: نیروهای اسرائیل در بیروت قصد کشتار دسته جمعی مردم فلسطین و لبنان را ... دارند تمام امکانات خود را به منظور حمایت از مردم لبنان و فلسطین به کار گرفته و انزجار شدید خود را بر علیه متجاوزین اسرائیلی بیان کنید
درخواست فیدل کاسترو از ایران
درخواست فیدل کاسترو از آیت الله خامنه ای و پاسخ ایشان

«فیدل کاسترو» رئیس  کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در پیامی به رئیس جمهوری کشورمان، به مناسبت تجاوز وحشیانه صهیونیست ها به جنوب لبنان و محاصره بیروت تاکید کرد  : بنابر تصمیمات متخذه در نشست اخیر جنبش ما پیشنهاد می کنیم تمام امکانات خود را به منظور حمایت از مردم لبنان و فلسطین بکار گرفته و انزجار شدید خود را بر علیه متجاوزین اسرائیل بیان کنید.

در بخشی از این نامه آمده است :  با کمال علاقمندی پیام آقای «الیاس سرکیس» رئیس جمهور لبنان را دریافت کردیم که طی آن از جنبش ما در خصوص حفاظت از شهر بیروت در قبال فاجعه ای که آن را تهدید می کند و ممکن است به قتل عام تمام سکنه آن منجر شود، کمک خواسته است. پیرو در خواست های قبلی از کلیه کشورهای غیر متعهد در خو است می کنیم تمام تلاش خود را برای متوقف ساختن تجاوز صهیونیستها علیه مردم لبنان و فلسطین و عقب نشینی فوری و بدون قید و شرط نیروهای اسرائیل از لبنان بکار برند.

وی ادامه داده است : جنبش ما نمیتواند در قبال جنایتی که بر علیه مردم لبنان و فلسطین صورت گرفته بی تفاوت بماند و انزجار و اعتراض متحد ما می باید به شکلی باشد که مهاجمین بفهمند وجدان  جهانی چنین اعمالی را نمی پذیرد و مردم ما با خشم و عزم راسخ جواب این کار را خواهند داد. ما نمی توانیم به متجاوزین اجازه دهیم که مقررات همزیستی بین المللی را زیر پا بگذارند. لذا چنانچه نیروهای ما در کنار یکدیگر قرار گیرد جنبش ما می تواند به عنوان عامل موثری برای قطع دست متجاوز به شمار آید.

کاسترو در نامه خود افزوده است : نیروهای اسرائیل در بیروت قصد کشتار دسته جمعی مردم فلسطین و لبنان را ... دارند. دنیا نباید این بربریت و تو حش را بپذیرد، بنابر این تمام امکانات خود را به منظور حمایت از مردم لبنان و فلسطین به کار گرفته و انزجار شدید خود را بر علیه متجاوزین اسرائیلی بیان کنید. (۱)

منبع: فارس


 

https://www.cafetarikh.com/news/30954/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما