۰
plusresetminus
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید بهشتی از نظر علمی دانشمندی برجسته و دارای فضایل اخلاقی متعددی بود و اخلاص در عملش از جمله ویژگی هایی بود که زبانزد همگان بود و به عنوان سیاستمداری حکیم در میان همه شناخته شده است.
جنتی: شهید بهشتی سیاستمداری حکیم بود
«علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در آیین بزرگداشت شهید آیت الله سید محمد حسینی بهشتی که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: نظم و انضباط از دیگر ویژگی های برجسته این شهید عالیقدر بود که به عنوان یکی از رموز موفقیت وی در زندگی اش محسوب می شد.

جنتی ادامه داد: از دیگر ویژگی های خوب شهید بهشتی اخلاص در عمل  بود که باعث شد خداوند متعال او را به درجه رفیع شهادت نایل آورد.

وی با اشاره به حضور خود در کلاس های درس و وعظ  شهید بهشتی در دوران کودکی و نوجوانی افزود: شهید بهشتی جاذبه بسیاری داشتند به گونه ای که افراد با سلیقه ها و دیدگاه های مختلف جذب ایشان می شدند. این شهید در برابر افراد کمترین دافعه را داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تحمل و خویشتنداری شهید بهشتی اشاره کرد و اظهار کرد: این شهید در برابر مشکلات بسیار صبور بود و در مقابل تهمت ها حتی از طرف دوستان سکوت اختیار می کرد. به همین دلیل حضرت امام خمینی (ره) به وی لقب شهید مظلوم دادند.

وی افزود: شهید بهشتی همواره به عنوان یک مشاور برای مبارزین پیش از انقلاب بودند و با درایت کامل همه اصول پنهان کاری در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی را رعایت می کرد.

جنتی گفت: این شهید به کار تشکیلاتی اعتقاد داشت و در نهایت با درایت خود حضرت امام خمینی را راضی به تاسیس حزب جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی افزود: با شهادت شهید بهشتی در هفتم تیر ماه سال ١٣٦٠ کشور ایران خسارت بسیاری به خود دید و در نتیجه شهادت وی خلاء زیادی در کشور به وجود آمد که این خلاء تاکنون پر نشده و نخواهد شد.

https://www.cafetarikh.com/news/32040/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما