۰
plusresetminus
رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران گفت: آئین بزرگداشت فدائیان اسلام در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که برای مقابله با تحریف‌هایی است که درباره حرکت‌های فدائیان اسلام صورت گرفته است.
همایش آئین بزرگداشت فدائیان اسلام
 موسی حقانی رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در نشست خبری آئین بزرگداشت شصتمین سالگرد شهادت مجتبی نواب صفوی و دهمین نشست تاریخ شفاهی دوشنبه 21 دی ماه در مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت شهید نواب صفوی 27 دی ماه از ساعت 9 تا 11 در سالن مرکز فرهنگی سیدالشهدا میدان هفت تیر برگزار می‌شود. وی با اشاره به سخنرانان برنامه افزود: سیدهادی خسروشاهی‌، مهدی عبدخدایی و یکی از سران سه قوه و رئیس بنیاد شهید در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

حقانی ادامه داد: در این مراسم سکانسی از شهادت نواب صفوی و یارانش که در سریال معمای شاه ساخته شده است پخش می‌شود همچنین از تمبر یادبود شهادت نواب صفوی و یارانش با حضور وزیر ارتباطات رونمایی می‌شود.

مدیر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران گفت: مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت نواب صفوی و یارانش در شهرهای مختلف نیز برگزار خواهد شد که به این شرح است:

*چهارشنبه 23 دی ماه در گنبد

*پنجشنبه 24 دی ماه در بهشهر

*شنبه 26 دی ماه در خراسان رضوی

*یکشنبه 27 دی ماه مسجد امام حسین (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

*سه‌شنبه 29 دی اصفهان

*یک بهمن در تبریز

* 6بهمن در قائم‌شهر با سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه

حقانی در تصریح کرد: سعی بر این است که همایش‌های تخصصی درباره شهادت نواب صفوی و یارانش در سال‌های آینده برگزار شود و برای برگزاری آن فراخوان منشر خواهد شد.

وی  گفت:‌ دهمین نشست تاریخ شفاهی با موضوع تاریخ شفاهی انقلاب ایران در تاریخ پنجم بهمن ماه امسال در سالن حوزه هنری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

حقانی با بیان اینکه این همایش در 4 پنل تخصصی برگزار می‌شود، گفت: مقالات اهدا شده به شورای سیاست‌گذاری همایش، انتخاب و مورد ارزیابی قرار گرفت که 9 مقاله جهت سخنرانی در همایش انتخاب شده است.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی این همایش نقد و بررسی منابع مکتوبی است که در حوزه انقلاب اسلامی درباره وقایع تاریخی بین سال‌های 42 تا 57 اتفاق افتاده است می‌پردازد.

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران گفت:‌ علاقه‌مندان جهت شرکت در این همایش با ارائه مقاله باید در سایت تاریخ و سایت انجمن تاریخ شفاهی ثبت‌نام کنند.

حقانی درباره چرایی برگزاری شصتمین سالگرد شهادت نواب صفوی گفت: یکی از دلایل عمده آئین بزرگداشت ،‌تعریفاتی است که درباره حرکت فدائیان اسلام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای حرکت فدائیان اسلام هدف صیانت از تشیع و سرزمین و سبک زندگی اسلامی و مقابله با تحرکات فرقه‌های ضاله است.

حقانی افزود: بارزترین نماد فدائیان اسلام تلاش برای مقابله با صهیونیست و اشغال فلسطین بود.

منبع: فارس

https://www.cafetarikh.com/news/32331/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما