۰
plusresetminus
سرپرست کمیته علمی آثار آیت‌الله سیدمحمود طالقانی از انتشار چهار مجلد از کتاب‌های این مبارز انقلابی با ویراستاری جدید خبر داد و گفت: در تلاش هستیم ۱۰ جلد دیگر از آثار ایشان را نیز با ویراستاری جدید بازنشر کنیم.
انتشار آثار آیت‌الله طالقانی با ویراستاری جدید
سید محمدمهدی جعفری، شاگرد آیت‌الله طالقانی و سرپرست کمیته علمی آثار وی  گفت: مجتمع فرهنگی آیت‌الله طالقانی که سرپرستی آن با دختر ایشان خانم اعظم طالقانی است، پروژه‌ای برای انتشار مجموعه آثار ایشان چندی پیش در نظر گرفت که اکنون در مرحله عملیاتی قرار دارد. وی با اشاره به اینکه از سوی این مجتمع به سمت سرپرستی کمیته علمی برگزیده شده است، یادآور شد: تاکنون چهار مجلد آثار ایشان منتشر شده و جلد سوم «پرتویی از قرآن» ایشان نیز در مرحله ویراستاری قرار دارد که به زودی به بازار نشر می‌آید.

جعفری در ادامه یادآور شد: آیت‌الله طالقانی به استثنای کتاب‌های پرتویی از قرآن که خود شش مجلد است، در زمینه‌های دیگر نیز آثاری دارد که ما پیش از هر کاری به عنوان نخستین مجلد مجموعه درس‌هایی از قرآن ایشان را مدنظر قرار دادیم، نظیر قرآن در صحنه، قرآن در خانواده و قرآن در منزل که البته قرآن در صحنه ایشان از صدا و سیما نیز پخش شده بود، بنابراین ما همه این آثار را جمع‌آوری و ویراستاری کردیم.

وی همچنین افزود:‌ یکی از دلائل اهمیت آثار آیت‌الله طالقانی نیز اهمیت ویژه ایشان به بحث قرآن بوده است و نگاهی نو در مذهب دیده می‌شود و تلاش کرده از انحرافات دور بماند. پرتویی از قرآن در زمان انتشارش از مهمترین تفاسیری بود که نوشته شده بود.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اهمیت آثار اقتصادی آیت‌الله طالقانی اظهار داشت: عده‌ای از دوستان معتقد بودند که نظرات اقتصادی آیت‌الله طالقانی بسیار دقیق است و اولویت دارد که نخست به این آثار بپردازیم، بنابراین ما هم مباحث اقتصادی ایشان را جلو انداختیم و زودتر از سایر حوزه‌ها منتشر کردیم.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر آثار قرآنی و اقتصادی در حال حاضر تلاش داریم بیش از هشت تا ده جلد دیگر از آثار ایشان را در مرحله انتشار و ویراستاری جدید از سوی موسسه ایت الله طالقانی قرار دهیم.

منبع : فارس

https://www.cafetarikh.com/news/32367/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما