۰
plusresetminus
خانه طراحان انقلاب اسلامی در گرافیک متحرک، سرنوشت برخی همراهان حضرت امام خمینی(ره) از نوفل‌لوشاتو تا تهران را به تصویر کشیده است.
عاقبت‌ آنهایی که با امام به ایران آمدند
 به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خانه طراحان انقلاب اسلامی در گرافیک متحرک 8 دقیقه‌ای سرنوشت برخی از همراهان امام خمینی(ره) از نوفل لوشاتو تا تهران را به تصویر کشیده است. در این اثر هنری، به سرنوشت «ابوالحسن بنی‌صدر»، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری، سخنرانی‌های جنجالی بنی‌صدر علیه یاران امام و اتحاد با منافقان و ضدانقلاب و سرانجام اعلام عدم کفایت سیاسی وی، سرنوشت شوم «سیدصادق قطب‌زاده»، فعالیت‌های «ابراهیم یزدی» و «حسن حبیبی» پرداخته شده است.

در بخش‌های دیگر این گرافیک متحرک سرانجام همراهان دیگر از جمله شهیدان «حاج مهدی عراقی» و «مرتضی مطهری» را می‌بینیم. در ادامه سرنوشت بسیار متفاوت پدر و پسری مشاهده می‌شود که «محمد منتظری» به همراه شهید بهشتی در راه انقلاب به شهادت رسید اما پدر به سویی دیگر کشانده شد در حالی که وی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود، دستور امام (ره) را عملی نکرد و به مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

یکی دیگر از همراهان امام(ره)، «سیدحسین خمینی» نوه امام(ره) بود که وی راه حمایت از منافقان را در پیش گرفت و امام (ره) در سال 1360 او را از دخالت در سیاست منع کرد.

محسن سازگارا، علی‌اکبر محتشمی‌پور، هادی غفاری و سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها نیز از دیگر همراهان بودند که در انتخابات 88 مواضع خود را طوری دیگر نشان دادند.

بخش دیگر این گرافیک متحرک به یار و همراه دلسوز امام خمینی(ره) می‌پردازد؛ حاج احمد در طول فراز و نشیب‌های حوادث انقلاب در کنار امام خمینی(ره) بود و بعد از آغاز رهبری امام خامنه‌ای هوشمندانه از میراث امام (ره) دفاع کرد.

منبع: فارس

https://www.cafetarikh.com/news/32566/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما