۰
plusresetminus
آیت الله سبحانی در درس خارج اصول ویژگی های عاقل ترین انسان ها در نگاه امیرمومنان (ع) را بیان کرد
عاقل‎ترین انسان‎ها درلسان‎امیرمومنان(ع)
 آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از حضرت امیر(علیه السلام)، اظهار کرد: این امام همام (ع) فرمودند: «أَفضَلُ النّاسِ عَقلاً أَحسَنُهُم تَقدیرا لِمَعاشِهِ وَ أَشَدُّهُمُ اهتِماما بِإِصلاحِ مَعادِهِ/ عاقل ترین مردم کسى است که در امور زندگیش بهتر برنامه ریزى کند و در اصلاح آخرتش بیشتر همّت نماید».

 

وی با بیان این مطلب که باید به دنیا و آخرت باهم توجه داشت، ابراز کرد: تعادل بر هر دو موضوع، بسیار مهم است؛ چراکه برخی فقط به آخرت توجه دارند و برخی همچون یهودیان بر دنیا اهمیت می دهند؛ اما اسلام بر هر دو تأکید دارد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه توجه به معاد و آخرت بسیار مهم است، یادآور شد: معاد در کتاب های یهودیان بسیار کم رنگ است و بیشتر بر دنیا تأکید شده است که مورد قبول نمی باشد.

 

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه اسلام دنیا و آخرت را با هم می خواهد، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً/ پروردگارا! به ما در دنیا نیکى و در آخرت هم نیکى عطا کن».

 

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به احوالات مرحوم علامه طباطبایی(ره)، خاطرنشان کرد: از سفارشات ایشان به اطرافیان این بود که اگر می خواهید به سعادت برسید، پیش از خواب در اعمال روزانه خود تفکر کنید.

منبع: قدس آنلاین

https://www.cafetarikh.com/news/32772/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما