۰
plusresetminus
نماینده رئیس جمهور روسیه در جشنواره سرزمین نور گفت: ما حاضریم اتفاقات جنگ ایران را در موزه‌های کشور خودمان به تمامی مردم دنیا معرفی کنیم.
معرفی دفاع‌مقدس در موزه‌های روسیه
 ولادیمیر زاباروسکی رییس موزه جنگ روسیه در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه جشنواره سرزمین نور با اشاره به پویایی فرهنگ دفاع مقدس ایران، اظهار کرد: من پیش از آمدن به ایران در مورد فرهنگ دفاع مقدس این کشور شنیده بودم اما با حضورم در ایران، شنیده‌هایم را به عینه دیدم.

 

وی با اشاره به روحیه استقلال‌طلبی و استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران، گفت: بین ایران و روسیه فاصله زیادی وجود ندارد و نکته مشترک این دو کشور این است که هر دو مدافع استقلال و آزادی خود در برابر قدرت های جهان هستند.

 

زاباروسکی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جشنواره سرزمین نور، افزود: ما از دعوت به این مراسم بسیار خوشحال شدیم و از مهمان نوازی ایرانی‌ها نیز تشکر می‌کنم. من از کودکی ایرانی‌ها را میشناسم و همیشه از این کشور سرمشق می‌گیریم و خوشحالم که مردم ایران در کنار مردم روسیه هستند و کمک‌های ایرانی‌ها را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد.

 

وی به کمک‌های ایران به کشورهای مظلوم و آزادی خواه اشاره کرد و گفت: از جمله کمک‌های ایران می‌توان به برگزاری کنفرانس تهران در زمان جنگ جهانی اول اشاره کرد که بسیار مؤثر بود. 

منبع: ایسنا
 
https://www.cafetarikh.com/news/32832/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما