۰
plusresetminus
وبلاگ میهنم ایران زمین

عکس/عروس شهرهای ایران

رامسر غربی‌ترین شهر استان مازندران است و در شمال ایران قرار دارد .این شهر که پیش از این سخت سر نام داشت، از سمت شرق با استان گیلان، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته کوه های البرز و از سمت شمال با دریای خزر (دریای کاسپین) همجوار است.
عکس/عروس شهرهای ایران
رامسر غربی‌ترین شهر استان مازندران است و در شمال ایران قرار دارد این شهر که پیش از این سخت سر نام داشت، از سمت شرق با استان گیلان، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته کوه های  البرز و از سمت شمال با دریای خزر دریای کاسپین همجوار است.

مردمان بومی آن به زبان هندواروپایی و همریشه فارسی یعنی زبان گیلگی صحبت می‌کنند. زبان های فارسی و گیلکی هر دو از یک ریشه مشترک و جزو زبان های ایرانی هستند .

آب وهوا و اقلیم : 

رامسر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان سرد است. نزدیکی  جنگل و دریا در این شهر زیبایی ویژه‌ای به این شهر داده‌است و این امر موجب گیرایی گردشگران در  فصل تابستان و روزهای تعطیل می‌شود. رامسر دارای فرودگاه است. مناطق ییلاقی رامسر مانند جواهر ده  (که تغییر یافته جوهر ده یا جور ده به معنای ده بالا) بسیار زیبا و خوش‌آب‌وهوا است. محصولات عمده رامسر برنج و مرکبات و چای است.

 روستای جواهر ده رامسر :

این منطقه خاطره جنگ میرزاکوچک خان با قوای دولتی را در یاد دارد.

گهواره سنگی، سلاژپشته، شیرسنگی ، چشمه های زیبای طبیعی از مناطق دیدنی جواهرده رامسر به شمار می رود.


لباس سنتی و اصیل روستاییان که در عروسی ها و جشن ها بیشتر از آن استفاده می کنند شکوه خاصی به روستای جواهر ده داده است

 لباس محلـی گیـلکی میـراث جهـانـی ایرانیان با زیبایی که از روح نیاکان این خاک در آن به امانت مانده اسـت باید به عنوان یک هویت ملی ایرانی حفظ شود.


لباس دختران و بانوان گیلک روستای جواهر ده رامسر : .

جاذبه های بیشمار گردشگری رامسر :

رامسر با برخورداری از جاذبه های گردشگری و امکانات اقامتی، پذیرایی وتفریحی و کوتاهترین فاصله بین کوه و دریا با لقب عروس شهرهای ایران به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح است.

وجود قله‌های مخروطی شکل با پوشش انبوه گیاهان متنوع، باغ‌های مرکبات، چای، مزرعه‌های برنج، برخورداری از ساحل زیبا، منطقه‌های ییلاقی خوش آب و هوا، منابع فراوان آبهای گرم معدنی، وجود فرودگاه و هتل‌های قدیم و جدید این شهر را یکی از شهرهای منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌است. وجود آبهای گرم معدنی در نزدیکی ساحل دریا و چند وان و استخر آب گرم معدنی در شهرهای کتالم و سادات شهر، بوستان جنگلی صفارود در میان دره، روستای جواهرده در ارتفاع ۱۸۰۰ متری سطح دریا، قله مخروطی شکل مارکو و جداشده از سلسله کوههای البرز در شرق رامسر، جنگل دالخانی در مسیر رامسر به تنکابن، کاخ موزه تماشاگه خزر نزدیک هتل بزرگ رامسر و دهها اثر تاریخی و دیدنی سبب شده‌است که سالانه هزاران مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از رامسر عروس شهرهای ایران دیدن کنند.



نمایی زیبا از شهر رامسر

تله کابین رامسر ، بزرگ ترین تله کابین کشور :

تله کابین رامسر دارای محیطی جذاب می‌باشد که با توجه به وجود پیست کارتینگ ،مراکز خرید مدرن و کافی شاپ و مراکز تفریحی محیطی شاد و کامل را برای گردشگران رقم زده است.این تله کابین از کنار ساحل دریا تا ارتفاعات جنگلی با ۴۰ کابین به طول ۲ کیلومتر امتداد دارد .

آبهای گرم معدنی :

بخش‌های گسترده‌ای از مرکز شهر رامسر از آب‌های گرم معدنی با خاصیت‌های طبی و درمانی برخوردار است که گردشگران از این آ‌ب‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وجود این آب گرم‌ها در نزدیکی ساحل دریا ویژگی منحصر به‌فردی به رامسر بخشیده‌ است.

در شهرهای کتالم و سادات محله نیز چند وان و استخر آب گرم معدنی وجود دارد که برای درمان بیماریهای پوستی، رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی سودمند است. البته رامسر نیاز به مراکز آب درمانی مدرن و مجهز تر و بزرگ تری دارد که امیدواریم زود تر مسئولان این شهر زیبا برای ایجاد چنین مراکزی اقدام کنند چون این شهر با این طبیعت بی نظیر برای افزایش آمار گردشگری نیازمند چنین مراکزی است .



رود های رامسر :

اکثر رودهای رامسر فصلی بوده و در فصول پر باران، دچار طغیان شده و تبدیل به رودی سرکش می‌شوند.

رودهای رامسر پس از گذشتن مسافت کمی به دریای خزر  دریای کاسپین وارد می‌شوند .

گرسماسر(بهشتی در آسمان):

در مسیر رامسر به کتالم، مسیری آسفالته، جنگلی و زیبا وجود دارد که امتداد آن به زیباترین و باشکوه‌ترین ییلاق واقع در رامسر می‌رسد و نام آن گرسماسر است.

گرسماسر قدمتی تاریخی دارد و در مسیر عبور کوهنوردانی است که جهت استفاده از مناظر طبیعی و زیبای لپاسر به قله 3600متری و پر برف با شکارهای نایاب سماموس راهی می‌شوند.

https://www.cafetarikh.com/news/35139/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما