۰
plusresetminus
مصریان خدای به نام آفتاب یا رع داشتند و آن را به شکل بتی به نام بن بن که هرم مانند بوده است نمایش می دادند .این بت نمایش دهنده خدای آفتاب بوده است .پس فراعنه که خود را نماینده رع در زوی زمین می دانستند خانه آخرت خودرا به شکل این خدا در می آوردند.
باور های مصریان باستان
مصریان باستان اعتقاد داشتند که انسان هنگام ورود به بهشت با دو سئوال مهم روبرو میشود ،
1-آیا در زندگی شاد بوده اید؟
2-زندگی تو باعث شادی زندگی دیگران شده است یا نه؟
مصریان به پادشاهان خودفرعون می گفتند .مصر یان برای قضاوت خانه بزرگی داشتند که آن را پرو peroمی گفتند .این کلمه ی را یهودیان pharaohو بعدها فرعو و فرعون نامیدند .لفظ امپراتور emperorبعد ها از کلمه ی فرعون گرفته شده است.در این خانه ها شاه بر قضاوت ها نظارت می کرده است.

چرا اهرام را به شکل هرمی می ساختند نه به شکل های دیگر؟؟
مصریان خدای به نام آفتاب یا رع داشتند و آن را به شکل بتی به نام بن بن که  هرم مانند بوده است نمایش می دادند .این بت نمایش دهنده خدای آفتاب بوده است .پس فراعنه که خود را نماینده رع در زوی زمین می دانستند خانه آخرت خودرا به شکل این خدا در می آوردند.
ساخت اهرام ساخت یک اثر هنری نبوده است بلکه منظور دینی داشتند و مردم نیز برای کسب ثواب اخروی داوطلبانه در ساخت آن شرکت می کردند.هر صبح هزاران مصری سرود خوان و دعا خوان برای ساخت این مکان مقدس با شور و اشتیاق شرکت می کردند. پس این نظریه که بردگان این بنا ها را ساخته اندامروزه ردشده است.
اهرام مصر سه عدد است . بزرگترین آرامگاه خوفو از دود مان چهارم فراعنه که به آن هرم خوفو،می گویند.قدمت آن به 2500سال قبل از میلاد می رسد.در مدت بیست سال هزاران مصری با عشق و علاقه در ساخت آن تلاش کردند.ارتفاع این هرم 147متر است و در اثر فرسایش به 137متر کاهش رسیده است.
فراعنه دستور داده بودند 800میلیون قطعه سنگ را به فاصله 1000کیلو متر منتقل سازند تا عجیب ترین بنای دنیا ساخته شود.
هریک از اهرام مساحتی به اندازه ده زمین فوتبال را فرا گرفته است .


گویند چون کمبوجیه پسر کوروش به مصر لشگر کشید ،اسیران زیادی را در برابر کموجیه قرار دادند .پسامتیک آخرین فرعون مصر هنگامی که صف اسیران را دیداز شوریده حالی پسر و دخترش که در میان اسیران بودننالیداماچون پیرمرد ی را با وضعی نا مناسب دیدنقش بر زمین گردید .او را به هوش آوردند .کمبوجیه پرسید :تو بر تیره روزی فرزندانت گریان نشدی ،چرا بر این پیرمردگریستی ؟فرعون گفت :این پیرمرد معلم من بود وحرمت او را پیوسته نگه می داشتم .کمبو جیه چون این رفتار وفادارانه فرعون و احترام او به معلمش را دید دستور دادتمام خانواده و معلم او آزاد شود.این هم از مقام معلم در تاریخ که همیشه جایگاه والا داشته است و رسول خدا می گفت من معلم هستم .و برای معلمی به سوی شما آمد ه ام .
طولانی ترین حکومت تاریخ متعلق به اپای دوم فرعون مصر است که بیش از 99سال حکومت کرد.
در اهمیت اهرام مصری هامی گویند:همه عالم از زمان می ترسند ولی خود زمان از اهرام می ترسد.

https://www.cafetarikh.com/news/35220/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما