۰
plusresetminus
دشمن بعثی در طول یک هفته نبرد فاو، پاتک‌های فراوانی کرد ولی مهم‌ترین آنها که منجر به مأیوس شدن دشمن از باز پس‌گیری فاو شد، حماسه دفع پاتک ۲۷ بهمن بود.
حماسه دفع پاتک ۲۷ بهمن و پایمردی دلاوران گردان بلال
یکی از سخت‌ترین کارها در هر عملیاتی، پاسخگویی به پاتک‌هایی بود که دشمن در طول عملیات می‌زد و معمولاً با دفع سنگین‌ترین پاتک و نهایتاً تحمیل شکست و مأیوس شدن او از ادامه درگیری آن عملیات به پایان می‌رسید و موفقیت رزمندگان اسلام تثبیت می‌شد.

یکی از حماسه‌های دوران دفاع مقدس که دوست و دشمن بر آن صحه گذاشت، عملیات غرور آفرین والفجر 8 بود؛ عملیاتی که هیچگاه دشمن تصور نمی‌کرد رزمندگان اسلام بتوانند با عبور از اروند رود، فاو را تصرف کرده همسایه دیوار به دیوار کشور کویت شوند!

مسلماً چنین عملیات بزرگ و مهمی باید واکنش‌های شدید و شدیدتری را نسبت به دیگر عملیات‌ها در پی داشته باشد؛ بنابراین دشمن بعثی در طول یک هفته نبرد فاو، پاتک‌های فراوانی کرد ولی مهم‌ترین آنها که منجر به مأیوس شدن دشمن از باز پس‌گیری فاو شد، حماسه دفع پاتک 27 بهمن بود که با پایمردی دلاوران گردان بلال آفریده شد.

دشمن بعثی با تمام  قدرت و توان خود آمده بود تا هم دست آورده‌های رزمندگان اسلام را در این عملیات از آنها بگیرد و هم بقول خودش نیروهای ایرانی را به دریا بریزد! یقیناً مقاومت جانانه بچه‌های گردان بلال بود که در آن روز باعث شد تا دشمن از بازپس‌گیری فاو مأیوس شده و عملیات والفجر 8 با پیروزی و موفقیت به پایان برسد.

اگرچه گردان بلال در این پاتک سخت دشمن شهدای بزرگ و نیروهای با ارزشی را تقدیم اسلام کرد اما کارهای بزرگ، هزینه‌های بزرگ هم دارند.

https://www.cafetarikh.com/news/35231/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما