۰
plusresetminus
درباره پدر مقام معظم رهبری کمتر سخن به میان آمده است. این در حالی است که او در زمره بزرگان و متفکران زمانه خود در مشهد بوده است؛ اما خود کمتر تمایل داشت مورد توجه قرار گیرد. برادر بزرگ مقام معظم رهبری درباره خصوصیات پدر خود از منظر علمی می گویند . . .
توجه بزرگان به جلسه مباحث فقهی پدر رهبر انقلاب
کافه تاریخ- کشکول

 

درباره پدر مقام معظم رهبری کمتر سخن به میان آمده است. این در حالی است که او در زمره بزرگان و متفکران زمانه خود در مشهد بوده است؛ اما خود کمتر تمایل داشت مورد توجه قرار گیرد. برادر بزرگ مقام معظم رهبری درباره خصوصیات پدر خود از منظر علمی می گویند:

«یکی از خصوصیات اخلاقی پدرم کمرویی و گوشه گیری ایشان بود و از این رو اهل منبر رفتن رسمی نبود. اما به واسطه اصرار دوستانش گاهی بعد از نماز خود به منبر می رفت که اتفاقا این منبرها به دلیل مطالعات شبانه روز ایشان و احاطه وسیع بر موضوعات دینی و اخلاقی بسیار مفید بود و مردم به آن علاقه نشان می دادند. علمای مشهد نیز به اطلاعات علمی والد پی برده بودند و گاهی از او استفاده می کردند. ایشان یک جلسه مباحثه روزانه به نام جلسه مباحث فقهی برگزار می کرد. در مجموع در این جلسات آیات حاج میرزا حبیب الله ملک تبریزی، آقا میرزا باقر تبریزی، حاج شیخ غلام حسین تبریزی معروف به عبدخدایی تبریزی، علم الهدی و آقای آسیدعلی رضوی و همچنین گاهی آیات حاج میرزا جواد آقای تهرانی و حاج شیخ حسن علی مروارید حضور داشتند.»

 

منبع: سیدمحمد خامنه ای، خاطرات آیت الله سیدمحمد خامنه ای، جلد اول، تنظیم: جواد کامور بخشایش و جواد عربانی، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1394، چاپ دوم، ص 45

 

https://www.cafetarikh.com/news/36247/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما