۰
plusresetminus
ناصرالدین شاه را باید به جهات مختلف مهمترین شاه عصر قاجار به شمار آورد. وی که حدود نیم قرن سلطنت می کند چه در زندگی و چه حتی پس از مرگش حرفها و حدیثهای زیادی پیرامونش مطرح می شد. عین السلطنه در روزنامه خاطرات خود در جلد اول درباره خوابهای افراد مختلف درباره شاه قاجار می نویسد . . .
خوابهایی که درباره کشتن ناصرالدین شاه نقل شد
کافه تاریخ- کافه هنر

 

ناصرالدین شاه را باید به جهات مختلف مهمترین شاه عصر قاجار به شمار آورد. وی که حدود نیم قرن سلطنت می کند چه در زندگی و چه حتی پس از مرگش حرفها و حدیثهای زیادی پیرامونش مطرح می شد. عین السلطنه در روزنامه خاطرات خود در جلد اول درباره خوابهای افراد مختلف درباره شاه قاجار می نویسد:

«خوابها و حکایتها از شاه و دیگران نقل می کنند. شاه را می گویند چند شب قبل از شهادت خواب دیده بود صحرای پر خون است و اسب میان آن تاخت کرده، دیگری طشتی پر خون در جلوی خود در خواب دیده که به آن طشت نگاه می کرده است. از حاجی میرزا حسن آشتیانی خوابی نقل می کنند که سه سال قبل دیده بود که حضرت امیرالمومنین فرموده است شاه شهید را بگو بیاید. او رفته و ناصرالدین شاه را صدا کرده خدمت آن حضرت می برد . . . بگذریم از این خوابهای مفصل که شخص من یقین ندارم، تمام نقل قول است»

 

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/36381/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما