۱
plusresetminus
در آخرین لحظات تلاش برای جلوگیری از یک برخورد خونین، دولت ایران اعلام کرد که برگزاری مراسم مذهبی در طول 48 ساعت آینده آزاد خواهد بود.
روزهای مذهبی، روزهای حساس رژیم
روزهای مذهبی، روزهای حساس رژیم

در روزهای پرالتهاب انقلاب در سال 57، روزهای مذهبی از حساسیت خاصی برخوردار بود. حکومت به خوبی آگاه بود در صورتی که در یکی از این روزها اعتراضات مردمی برگزار شود، تمام تهران به آشوب کشیده خواهد شد. از این رو بخشی از تدابیر نظامی به آرام کردن اوضاع در این روزها معطوف بود.
«در شب عاشورا، یک تشنج آرامی در اکثر شهرهای ایران حکمفرماست. در آخرین لحظات تلاش برای جلوگیری از یک برخورد خونین، دولت ایران اعلام کرد که برگزاری مراسم مذهبی در طول 48 ساعت آینده آزاد خواهد بود. برای برگزاری مراسم مذهبی مقررات عبور و مرور تهران از ساعت 9 تا 11 شب برای روزهای 10 و 11 دسامبر برداشته شده است. ازهاری به سفیر سولیوان اطمینان داد که اگر برای روز یکشنبه تظاهرات به خشونت کشیده شود برای مهار آنها به اندازه کافی نیرو در اختیار خواهد بود. تهران در طول نیمه روز 9 دسامبر آرام گزارش شده است. وقایع پراکنده‌ای روی داد که برای اطمینان ارتش گاهگاه اتومبیل‌ها را به دنبال اسلحه و اعلامیه جستجو می کند. اصفهان روز آرامی داشت، برخوردها و تیراندازی‌هایی در شب گذشته اتفاق افتاد.»


منبع: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، اسناد لانه جاسوسی آمریکا - جلد دوم، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، 1386، ص 52
https://www.cafetarikh.com/news/48470/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما