۳
plusresetminus
والاحضرت ولیعهد در ایام کودکی بی اندازه حساسیت داشتند، من باب مثال در موقع تهیه و خرید اسباب بازی قبل از آن که به مقام ولیعهدی برسند چندان به خوب و بد و یا کوچک و بزرگی اسباب بازی اعتنا نمی کردند، ولی به محض رسیدن به مقام ولیعهدی از هر چیزی ایراد می گرفتند
حسرتهای ولیعهدی محمدرضاشاه از  دوران کودکی

«سلیمان بهبودی» که از جمله ملازمان رضاخان بوده و ریاست تشریفات دربار پهلوی را بر عهده داشته است، خاطرات خود را به صورت روزانه از وقایع دربار این رژیم به نگارش درآورده است. این خاطرات اگرچه با رنگ و بوی چارکی و غلامی و تعریف و تمجید از خانواده پهلوی به نگارش درآمده است اما گاها حاوی نکات مهم رفتاری رضاخان و محمدرضا پهلوی است.

بهبودی در خاطراتی از کودکی محمدرضا پهلوی می نویسد:
والاحضرت ولیعهد در ایام کودکی بی اندازه حساسیت داشتند، من باب مثال در موقع تهیه و خرید اسباب بازی قبل از آن که به مقام ولیعهدی برسند چندان به خوب و بد و یا کوچک و بزرگی اسباب بازی اعتنا نمی کردند، ولی به محض رسیدن به مقام ولیعهدی از هر چیزی ایراد می گرفتند و اغلب ناراحت می شدند.
 به خاطرم هست اغلب می فرمودند: «آن وقتها آن طور حالا هم باز آن طوره و می خواستند به بنده بفهمانند من حالا ولیعهد هستم و آن وقتها وليعهد نبودم.»


 
منبع: رضاشاه، خاطرات سلیمان بهبودی، 1372، ص 325.
 
https://www.cafetarikh.com/news/48555/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما