۲
plusresetminus
سیدجلال‌الدین بن زید بن علی بن حسین معروف به امامزاده زنجیری از امامزاده‌های شیراز است که در محله بالا کف گود عربان در خیابان لطفعلی خان زند و در شرق مسجد زیبای نصیر الملک واقع شده است. آرامگاه امامزاده زنجیری مربوط به دوره قاجار – دوره پهلوی است، بقعه این امامزاده توسط نصیرالملک ساخته شده  است، علت نامگذاری این امامزاده، به سیدالحرمین و امامزاده زنجیری، به دلیل اعتقاد فراوان میرزا حسن‌خان نصیرالملک فرزند علی اکبرقوام حکمران فارس در زمان قاجار، به این امامزاده است.
سیدالحرمین یا امامزاده زنجیری در شیراز

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با بقاع متبرکه استان فارس و شهر شیراز قابل ذکر است، ناشناخته بودن بسیاری از این بزرگواران است که علی رغم صحت و موکد بودن شجره‌نامه‌شان باز هم آن‌گونه که باید در میان مردم شناخته شده نیستند. برخی از این امامزادگان، به القاب و عناوینی شهرت یافته‌اند که برای مردم روشن نیست و برخی نیز از روی عدم آگاهی و یا کم لطفی به خاندان اهل بیت (ع)، این صفات و القاب را به سخره می‌گیرند. امامزاده زنجیری شیراز یکی از این امامزادگان است که لقبش سوال برانگیز است و چه بسا بسیاری از افراد داستان شهرتش به این لقب را ندانند.
 گاهی به خاطر روشن نبودن این داستان‌ها، در وجود و شجره امامزادگان شبهه ایجاد می شود به عنوان امامزاده‌ای معروف به بی جن در بین مردم به اشتباه بیژن جا می‌افتد، یا چون درب ورودی امامزاده محمد در ممسنی آهنی بوده، مردم آن را به درب آهنی می‌شناسند و یا زنجیری که لقب امامزاده جلال‌الدین است. سیدجلال‌الدین بن زید بن علی بن حسین معروف به امامزاده زنجیری از امامزاده‌های شیراز است که در محله بالا کف گود عربان در خیابان لطفعلی خان زند و در شرق مسجد زیبای نصیر الملک واقع شده است. آرامگاه امامزاده زنجیری مربوط به دوره قاجار – دوره پهلوی است، بقعه این امامزاده توسط نصیرالملک ساخته شده  است، علت نامگذاری این امامزاده، به سیدالحرمین و امامزاده زنجیری، به دلیل اعتقاد فراوان میرزا حسن‌خان نصیرالملک فرزند علی اکبرقوام حکمران فارس در زمان قاجار، به این امامزاده است.

نماي خارجي گنبد امامزاده زنجيری در شيراز
امام زاده زنجیری
https://www.cafetarikh.com/news/48587/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما