۲
۱
plusresetminus
در کشورهای مانند انگلیس لباس های زنان و  مردان سلطنتی باید پوشیده و استانداردهای خاصی باید در این زمینه در لباس‌های آنان رعایت شود.
ترویج فرهنگ برهنگی توسط خاندان پهلوی

یکی از مواردی که در دوران پهلوی بسیار قابل توجه است ترویج فرهنگ برهنگی و بی بندباری توسط هنرمندان و سینماگران و ... بود که این موضوع حتی توسط خانواده سلطنتی نیز انجام می شد. این درحالی است که در بسیاری از کشورهایی که هنوز هم با سیستم پادشاهی هر چند به صورت نمایشی اداره می شوند، پوشیده بودن خانواده شاه بسیار مهم است. در کشورهای مانند انگلیس لباس های زنان و  مردان سلطنتی باید پوشیده و استانداردهای خاصی باید در این زمینه در لباس‌های آنان رعایت شود.
اما بعضا دیده می شد که در دوران پهلوی خود اعضای این خاندان عامل ترویج برهنگی بودند.
ساواک طی گزارشی که سند آن موجود است به این موضوع اشاره می کند و می نویسد:
«برابر گزارش مامور ویژه در عکاسخانه عاج واقع در چهار راه مخبر الدوله یکی از ویترین های خود را اختصاص به عکس‌های خاندان سلطنتی داه ولی چند عکس با فیگور مختلف از والاحضرت اشرف و شمس پهلوی با لباس دکولته ( پیراهن زنانه و با شانه و پشت و بازوان برهنه) که مخصوص شب نشینی‌هاست و مناسب است که فقط در آلبوم خانوادگی گذاشته شود در این ویترین گذشته و اصولا در انظار و اشخاص فناتیک زننده بنظر می رسد و حتی اخلالگران تحت نقاب مذهب از این جریان سوء استفاده نموده و تبلیغات مضر می نمایند.» (27/1/1336)


منبع: مرکز بررسی اسناد تاریخی، زنان دربار به روایت اسناد ساواک، اشرف پهلوی، ص 30.
 
https://www.cafetarikh.com/news/48661/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سال
به نظر میرسد حتی خودتان متن را نخواندید عنوان نوشته با متن زمین تا آسمان تناقض دارد . در متن اطلاعیه ذکر شده برای حفظ شئونات عکسها برداشته شود و این کجایش ترویج برهنگی است ؟
متن و عنوان بررسی شد مشکلی وجود نداشت
موفق باشید