۳
plusresetminus
بر اساس ادعایی رایج در منابع غربی کریستف کلمب اولین فردی است که قاره آمریکا را کشف کرده است. این در حالی است که روایتهای متعددی وجود دارد که نشان می دهد قبل از اروپایی ها، مسلمانان، چینی ها هم توانسته بودند این مناطق را کشف کنند.
ادعایی درباره کشف آمریکا

بعد از انتشار خبر اکتشاف سرزمین‌های جدید توسط استعمارگرانی چون پرتغال، اسپانیا نیز درصدد برآمد تا به کشف سرزمین‌های جدید دست بزند. این کشور با مأمور کردن افرادی چون کلمب به بلندپروازی‌های استعماری دست زد و توانست چندین سرزمین جدید را کشف کند.
«اسپانیایی‌ها را می‌توان پیشگام اکتشاف در آن سوی «اقیانوس اطلس» دانست. شاه فردیناند و ملکه ایزابلا، در دوم اوت 1492 میلادی کریستف کلمب را به یک سفر دریایی فرستادند. او با هدف رسیدن به هند، سفر را آغاز کرد، ولی در دوازده اکتبر به جزیره کوچکی از «مجمع الجزایر باهاما» رسید، در آن جا پیاده شد و آن را «سان سالوادور»، یعنی: «نجات دهنده مقدس» نامید، او سپس «کوبا» و پس از آن «هائیتی» را کشف کرد و سرانجام در اوایل سال 1493م. به اسپانیا بازگشت. کریستف کلمب می‌پنداشت ژاپن و بعضی از جزیره‌های کرانه آسیا را پیدا کرده است، سفر کلمب، سفری بزرگ بود که منجر به کشف «آمریکا» گردید.»



منبع: مصطفی اسکندری، شناخت استعمار، قم، مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص)، 1389، صص 27- 28
https://www.cafetarikh.com/news/48662/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما