۲
۱
plusresetminus
صدام حسين چندین بار از قاسملو خواسته بود که به سازمان مجاهدین امکان بدهد در سرزمین کردستان بر علیه نیروهای جمهوری اسلامی بجنگند ولی هر بار او از تقاضا و خواسته صدام حسین شانه خالی کرده بود.
وقتی پای منافقین در هر تروری به میان است

عبدالرحمان وثوق معروف به قاسملو فعال سیاسی و دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران و نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان قانون اساسی بود که توسط عوامل ناشناس در اتریش ترور شد. بسیاری از معاندین خواستند که کشته شدن وی را به نظام جمهوری اسلامی ارتباط دهند اما بسیاری مطرح میکنند که پای صدام حسین در اینجا در میان است.
«عیسی پژمان» مرد شماره یک ساواک در کردستان و داماد اشرف پهلوی در خاطرات خود درباره ترور دکتر قاسملو مطرح می کند:
«صدام حسين چندین بار از قاسملو خواسته بود که به سازمان مجاهدین امکان بدهد در سرزمین کردستان بر علیه نیروهای جمهوری اسلامی بجنگند ولی هر بار او از تقاضا و خواسته صدام حسین شانه خالی کرده بود. کینه و نفرت صدام به حدی رسیده بود که چند سال قبل وسیله شاپور بختیار بر علیه دکتر قاسملو توطئه کرد و قرار بود با انجام کودتایی او را از دبیر کلی برکنار و چه بسا نابود سازند، وامکاناتی برای استقرار سازمان مجاهدین خلق در کردستان فراهم گردد که در اجرای این نقشه موفقیت حاصل نکرد. صدام حسین می دانست که اگر مذاکرات جمهوری اسلامی و حزب دمکرات به نتیجه برسد صلح و آرامش در منطقه کردستان ایجاد و سبب تقویت دولت جمهوری اسلامی خواهد شد. بنابراین تصمیم گرفت که از نیروی تیر مست شده! مجاهدین خلق برای انجام نیت پلید خود استفاده کند. که کرد و به نتیجه هم رسید.»


تندباد حوادث، گفت و گو با عیسی پژمان، مامور ویژه شاه و مامور ساواک در کردستان عراق، 1387، ص 250، 251.
https://www.cafetarikh.com/news/48674/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
این فرضیه که گفتید به حقیقت ماجرا نزدیکتره
البته اگر این کامنت رو منتشر کنید احتمالا مجاهدین خلق میان حمله میکنن و کامنتهای عجیب غریب میزارن