۵
۱
plusresetminus
نکته جالب توجه این است که ملکه ثریا در مدت اقامت در رم به هیچ یک از اطباء ایتالیایی مراجعه نکرده در صورتی که ملکه با عنوان معالجه به اروپا مسافرت نموده اند.
سفر ثریا به ایتالیا برای درمان نازایی

ثریا اسفندیاری همسر دوم شاه که بسیاری مطرح می کنند که به سبب نازایی از محمدرضا شاه جدا شد برای چندین بار به کشورهای اروپایی برای مداوا سفر کرد. همین موضوع باعث می شد که رسانه های غربی به مسئله بیماری وی حساس شوند و در جراید آن زمان مطالبی در این خصوص درج شد.
در خصوص یکی از سفرهای ثریا که درواقع تور اروپا گردی است، نقل شده:
نکته جالب توجه این است که ملکه ثریا در مدت اقامت در رم به هیچ یک از اطباء ایتالیایی مراجعه نکرده در صورتی که ملکه با عنوان معالجه به اروپا مسافرت نموده اند. اطرافیان ملکه در این خصوص اظهار داشته اند که ملکه ثریا در سوئیس به معالجه خواهند پرداخت. راجع به اینکه ملکه ایران کدام بیماری را می خواهد معالجه کند، مطبوعات اروپا نوشته اند که معالجه ملکه برای رفع موانع بارداری و وضع حمل ایشان است. ملکه یک سال قبل هم به همین منظور به اروپا مسافرت کرد ولی معالجه ناتمام ماند. قرار بود که ملکه ثریا اواخر هفته گذشته رم را به قصد سوئیس ترک کند. اقامت ملکه در سوئیس هم چند هفته به طول خواهند انجامید و از آن جا به آلمان و فرانسه عزمیت خواهند کرد.


منبع: بهرام افراسیابی، همسران شاه، ص 125.
https://www.cafetarikh.com/news/48701/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United Arab Emirates
...............