۰
plusresetminus
پس از آزادی آیت‌الله کاشانی از زندان، نواب صفوی به دیدن ایشان رفت و به وی چنین گفت: «در راه اجرای احکام اسلام و رسیدن به هدف دینی خود با نقشه و تدبیر کافی، با مشورت و همکاری شما حاضرم تا آخرین نفس استقامت کنم و از آزار دشمن نهراسم...»
زمینه آشنایی نواب صفوی و آیت‌الله کاشانی

رهبر فدائیان اسلام، نواب صفوی، با بسیاری از علما و روحانیون در ارتباط بود و در بسیاری از مسائل سیاسی از آن‌ها تبعیت می‌کرد. یکی از روحانیونی که نواب با او ارتباط نزدیکی داشت و آن ارتباط بعدها دستخوش فراز و نشیب‌هایی شد، آیت‌الله کاشانی بود. صفوی و کاشانی؛ در بسیاری از مسائل مربوط به مسامانان، اشتراک نظر داشتند.
«پس از آزادی آیت‌الله کاشانی از زندان، نواب صفوی به دیدن ایشان رفت و به وی چنین گفت: «در راه اجرای احکام اسلام و رسیدن به هدف دینی خود با نقشه و تدبیر کافی، با مشورت و همکاری شما حاضرم تا آخرین نفس استقامت کنم و از آزار دشمن نهراسم.» به این ترتیب، زمینه آشنایی و همکاری آن دو فراهم آمد. در سال ۱۳۲۷ش. که مسأله حمایت از مردم فلسطین پیش آمد، آیت‌الله کاشانی تمام مسلمانان را به حمایت از مردم رنجدیده فلسطین دعوت نمود. در همان زمان فداییان اسلام پس از ثبت نام از داوطلبان اعلام کردند که پنج هزار نفر از فداییان عازم کمک به برادران فلسطینی هستند.»



منبع: علیرضا زهیری، عصر پهلوی به روایت اسناد ساواک، تهران، دفتر نشر و پخش معارف، 1379، صص 155- 156
https://www.cafetarikh.com/news/49053/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما