۱
plusresetminus
شهید دکتر بهشتی می‌خواست از قلهک به خیابان ایران، تغییر مکان دهد. چون معتقد بود که باید در کنار طبقات پایین جامعه زندگی کرد، اما انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی فرصت و مجال این کار را به او نداد.
دلسوزی و همراهی شهید بهشتی با مردم

شهید بهشتی، یکی از روحانیون دلسوز و مردم‌مدار بود. درواقع رافت نسبت به مردم حتی به دشمنان اسلام نیز یکی از ویژگی‌های بارز ایشان بود که گاه از سوی برخی از علما مورد انتقاد نیز قرار می‌گرفت.
«شهید دکتر بهشتی می‌خواست از قلهک به خیابان ایران، تغییر مکان دهد. چون معتقد بود که باید در کنار طبقات پایین جامعه زندگی کرد، اما انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی فرصت و مجال این کار را به او نداد. آیت‌الله خزعلی، خاطره‌ای از مرحوم بهشتی دارد که مربوط به حبیب آشوری بود. آیت‌الله خزعلی این فرد را با توجه به یکی از آثارش به سیزده مورد ارتداد محکوم کرده بود؛ مثلا در رابطه با صفت رحمان گفته بود که رحمت همین ابر و باران و چیزهای ظاهری است در حالی که رحمان موجود مستقل به ذات و مشرف بر همه موجودات است. یک بار دکتر بهشتی که به قم آمد آشوری هم آنجا بود. به آیت‌الله خزعلی گفت: «آیا در صدور حکم ارتداد آشوری عجله نکرده‌ای؟» آیت‌الله خزعلى به ایشان گفت «نه هیچ عجله‌ای نبوده است» رحم دلی ایشان حتی درباره چنین مرتدی در خور تحسین است، ولی معظم له از کلمات او خبر نداشت و ناهنجاری‌های کتاب او را ندیده و نخوانده بود..»


منبع: علی احمدمحرابی، مرید امام (زندگینامه آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی)، تهران، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1397، صص 83- 84
https://www.cafetarikh.com/news/49146/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما