۱
plusresetminus
شهید مطهری از قدرت علمی و سیاسی خاصی برخوردار بودند. ایشان از اولین روحانیونی بود که به انحرافی بودن جریانات چپ از جمله مجاهدین خلق پی بردند.
قدرت علمی و سیاسی شهید مطهری

شهید مطهری از اولین روحانیونی بود که به انحرافی بودن جریانات چپ از جمله مجاهدین خلق پی بردند. این در حالی بود که بسیاری از افراد و شخصیت‌های سیاسی و حتی مذهبی، گروه‌های چپ را گروه‌های مبارز می‌دانستند. این ذکاوت در واقع معلوم شخصیت خاص ایشان است:
«شما می‌بینید، فرض کنید که گروهی پیدا می‌شود به نام مجاهدین خلق، گروهی دیگری پیدا می‌شوند به نام فرقان. خوب عده زیادی بودند که می‌دیدند این‌ها چه می‌گویند و چه اهدافی دارند و جزواتشان به هر حال منتشر می‌شد، ولی ما می‌بینیم که یک نفر است داخل ایران گذشته از امام خمینی رحمه الله که در نجف بودند که این مقدار پرسوز دائم دارد ندای خطر سر می‌دهد و این که یک جریان خطرناکی ظهور کرده و ما باید با آن مبارزه کنیم و جوان‌ها مبادا جذب این گروه‌ها بشوند، این‌ها گروه‌های خطرناکی هستند. خوب این مسئله دو پایه دارد: یکی تشخیص؛ یعنی این که انسان تشخیص بدهد که این‌ها گروه منحرفی هستند. این بر می‌گردد به آن قدرت علمی استاد مطهری که خوب زود متوجه می‌شدند که حرف این‌ها اشکال دارد و فلان حرف این‌ها مثلاً فلان اصل مارکسیستی که این‌ها دارند در یک قالب و پوشش اسلامی، در قالب آیات و روایات می‌خواهند به خورد جوان‌ها بدهند. این بر می‌گردد به آن تسلط علمی ایشان و آن ذکاوت، تیزهوشی و کیّس بودن ایشان.»


منبع: حسن ابراهیم‌زاده، از چشمه تا دریا، مجموعه خاطرات درباره استاد شهید مرتضی مطهری، قم، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، 1385، صص 19- 20
https://www.cafetarikh.com/news/49344/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما